Quadro FX540 of toch andere videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik kan de beslissing niet nemen, ik doe veel met 3dsmax, photoshop, illustrator, flash etc en wil een systeem hebben waarmee ik goed grafisch werk kan doen. Voor het systeem heb ik de keuze gemaakt maar voor de videokaart nog niet.

Ik heb de mogelijkheid om een Quadro FX540 of een 6600Gt of een 6800.

Echter wat is voor mij nu het beste, zullen deze 2 kaarten in photoshop, illustrator ong hetzelfde presteren.

Ik heb al veel gezocht maar nergens een afweging wat nu beter zou zijn.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26
Voor Photoshop c.s. (en dan doel ik niet op cs as in creative suite :+ ) maakt het geen donder uit welke kaart je neemt. Een Quadro heeft alleen zin als het desbetreffende 3D programma in combinatie met jouw gebruik daar profijt uit haalt :)

Kijk ook of de 540 überhaupt sneller is dan een 6800 want deze Quadro is nog gebasseerd op de oude FX reeks (en dat waren geen wonderlijke stukken techniek in vergelijking met de concurrentie en de opvolgende 6xxx reeks).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

Quadro Fx 540 is volgens mij geen geweldige kaart vooral ommdat ze op de FX 5xxx(64 bits geheugen bus toch?) zijn gebaseerd.Ik denk dat die 6800 gewoon goed is voor je gebruik.

• Compusmurf
klinkt interessant, zou het in 3dsmax wel veel uit maken. Als ik een reeks hoger zou pakken dan.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een quadro met de speciale maxtreme drivers zijn heeeel lekker in 3dmax, maar ik zou ook gewoon een 6800 kopen. Als je niet psies weet waarom je een quadro wilt heb je hem vast niet echt nodig. ;)

(ik heb quadro's en normale geforcen gehad, en ik max veel. De Maxtreme openGL drivers geven meer snelheid en features, maar ik zou geen vorige generatie kaart kopen, en daarbij , de normale geforce kaarten presteren al lange tijd erg goed in max)

[ Voor 40% gewijzigd door maratropa op 14-12-2005 17:36 ]

specs

Verwijderd

Ik heb zelf een QuadroFX1000 gehad voor Maya en C4D ; erg goed. Doorverkocht en een GF6800GT gehaald ; Maya deed ietsje lastiger, maar C4D deed het zelfs beter.

Ik heb ook nog bij een game developer gewerkt aan een Xbox360 game ; modelen in 3DsMax op een AMD 3500 workstation met Geforce 6800GT ; dat werkte ook heel goed.

Dus, Quadro's zijn goede kaarten, maar waaaaaay overpriced.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 17:43 ]

• Compusmurf
De keuze is bijna gemaakt, ik heb eventjes gekeken en een 6600gt is een optie en met iets geld bijleggen ook een 6800gt.

Zijn er nog merken die extra goed presteren, denk het niet maar misschien iemand een suggestie.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26
Merk maakt niks uit, is allemaal reference design. Je kunt het beste naar de prijs, beschikbaarheid en evt. de koeler plus DVI aansluitingen kijken. Met dat laatste willen enkele merken zich nog wel eens onderscheiden (stiller is tenslotte beter)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Nou.... een van de 'speciale features' van (PNY) Quadro's is dat ze gemaakt zijn van handpicked componenten zodat ze lang en '100%' betrouwbaar werken. Als je lang gaat modelleren/animeren en renderen in Max wil je wel zeker weten dat die Geforce kaart langer meegaat dan z'n 1 jaar garantie.

Ik zou dus niet zomaar een of ander pruts merk pakken.
Pagina: 1