Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hout onder mobo als cpu koeler versterking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell pc overgezet naar een centurion 5 kast. Alles past behalve de gaatjes voor de cpu bracket ondersteuning (waar je de koeler aan vastmaakt). Nou wou ik een plaatje hout eronder doen en daar gaatjes in boren en daar de bracket in vast schroeven. Nou vraag ik me af of dat niet voor problemen gaat zorgen. Hout geleid i.i.g. niet, maar misschien is het niet goed voor de koeling van de processor?

Edit: Oja ik maak het houten plaatje niet vast aan de case, want alle andere gaatjes komen wel overeen dus het mobo zit stevig vast.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:47 ]

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 05:56

nhanssen

QVL is non-tweakers

Mijn zegen heb je

[ Voor 4% gewijzigd door nhanssen op 14-12-2005 16:50 ]

Spec's PC

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik snap hem volgens mij niet helemaal :?
aan de achterkant zit het bracket toch gewoon vast aan het moederbord ?
dit heeft toch helemaal niets te maken met je kast ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Sine
  • Laatst online: 22-11 21:17
moet wel kunnen, er zijn ook originele plaatjes die de hele onderkant bedekken

Let wel eventjes op of er misschien smd onderdeeltjes aan de onderkant zitten, die wil je het liefst niet onder druk zetten.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:49:
ik snap hem volgens mij niet helemaal :?
aan de achterkant zit het bracket toch gewoon vast aan het moederbord ?
dit heeft toch helemaal niets te maken met je kast ?
Jawel dus want er zitten geen gaatjes op de plek waar de bracket op het mobo zit.
Dell heeft dus een andere mobo layout.

@Sine: SMD is toch gewoon een grootte van de onderdeeltjes, dus gewoon of er geen onderdeeltjes zitten?

@Mark: Ik heb de pc overgezet ja, maar ik krijg nu de cpu bracket er niet meer op omdat er in de case geen gaatjes daar zitten voor spacers

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:56 ]

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Ehhh, je hebt je Pc toch overgezet? MB laten zitten 8)7 Dás toch net iets anders dan je pc overzetten, is meer upgraden/nieuwe bouwen?

@ Olly4: En die zitten dus met dezelfde schroefjes vast alls de brackets. OK, snap het nu. HOut lijkt me geen probleem, misschien dat je voor de zekerheid nog iets van rubber ringetjes tussen je plankje en het MOBO kunt plaatsen.

[ Voor 89% gewijzigd door Marck21 op 14-12-2005 16:58 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dan tussen waar de schroef in het hout gaat en het mobo? of het hele oppervlakte?
En ik neem aan dat iets anders zachts ook wel kan, zoals stof ofzo? (Oeps stof wordt statisch, dat levert probs op :P)

• Sine
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:50:
[...]

@Sine: SMD is toch gewoon een grootte van de onderdeeltjes, dus gewoon of er geen onderdeeltjes zitten?
Jup, onder kant mobo is per definitie smd :)

als daar iets zit gewoon een gaatje op die plaats maken om crushed onderdeeltjes te voorkomen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken en er zaten alleen tin stipjes :+
Dus ik ga morgen ff naar de praxis oid om hout+rubber te kopen. Adviseren jullie dan ringetjes of gewoon een lapje rubber?

• Sine
ideaal geval zou zelfs een stukje kunststof zijn, in geval van enkel soldeerpuntjes kun je het er zo tegenaan schroeven.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet helemaal wat je met kunstof bedoelt? Kun je gewoon een plaatje kunstof bij o.a de praxis halen? Of heeft dat een speciale naam ofzo? Ik heb al wel rubberen ringetjes en een stukje hout maar ik wil best een stukje kunstof halen.

• Sine
wat je tegen komt, plaatje pvc, plaatje plexie, whatever.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik begrijp het nu maar is plexi niet te hard of moet ik het eers even licht verwarmen, zodat het niet plakt maar dat je het wel kan vormen? Of gewoon gelijk ertussen?
In iedergeval heel veel dank voor je info _/-\o_

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 18:26
ze hebben altijd wel wat overgebleven sutkjes volgens mij

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 15:59
Of je plaatst een stukje dun rubber tussen je mobo en je plankje..
zit ook bij de Thermaltake back-plate.

Een soort schuimachtig rubber op de plaats waar de SMD van je socket zitten.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Pagina: 1