Toon posts:

Twee vragen over mijn nieuwe ipod photo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een ipod photo gekocht en ik vroeg mij af of ik de liedjes in mijn ipod net zo kan organiseren als in mijn computer?

Zo heb ik verschillende mappen voor verschillende stijlen muziek. En heb ik voor stijlen waar ik veel muziek van heb, de mappen A tot en met Z voor artiesten met die letter.

Weten jullie of dit kan?

Ook is itunes mij niet helemaal duidelijk, is er ergens een site waar ik kan lezen hoe itunes precies werkt? Want in het 'aan de slag' boekje wat bij mij ipod zat, staat: volg de eenvoudige aanwijzingen op het scherm om nummers naar de ipod te kopieren. Maar ik zie geen aanwijzingen als ik met itunes bezig ben.

Jongens bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Er is een heel topic over ipods... wellicht daar even kijken?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramzzz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:39:
Er is een heel topic over ipods... wellicht daar even kijken?
Ik heb net gezocht, maar kon deze twee vragen niet vinden. Dat topic is trouwens in 2004 gesloten waarbij de admin/moderator op het einde zei dat men nu gewoon topics moet openen met problemen over ipods en niet meer alles in zon centraal topic bespreken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

Tarin

Just plain weird.

Je moet de muziek op je iPod zetten met behulp van een speciaal programma: iTunes, Ephpod of een WinAMP-plugin (voor Windowsers), of nog iets anders. Dat gooit de MP3'tjes (en AAC'tjes) bij elkaar in verschillende mappen, en maakt een database aan met artiest/titel/album/genre enzovoorts.
Vervolgens kan je op je iPod bladeren op artiest, album of genre. Je kan ook een playlist aanmaken in iTunes of Ephpod.

Op jouw manier de muziek op de iPod zetten werkt dus niet. Maar goed, eerlijk gezegd vind ik het bladersysteem van de iPod wel vrij ideaal werken.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tarin schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:00:
Je moet de muziek op je iPod zetten met behulp van een speciaal programma: iTunes, Ephpod of een WinAMP-plugin (voor Windowsers), of nog iets anders. Dat gooit de MP3'tjes (en AAC'tjes) bij elkaar in verschillende mappen, en maakt een database aan met artiest/titel/album/genre enzovoorts.
Vervolgens kan je op je iPod bladeren op artiest, album of genre. Je kan ook een playlist aanmaken in iTunes of Ephpod.

Op jouw manier de muziek op de iPod zetten werkt dus niet. Maar goed, eerlijk gezegd vind ik het bladersysteem van de iPod wel vrij ideaal werken.
Maar hoe kan ipod nu weten wat voor genre of album het is? Als ik allemaal willekeurig maar wat nummers erop gooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

jeweettoch of niet? :P

Je moet je mp3's taggen of legaal downloaden zodat de tag info ingevuld is...ik gebruik persoonlijk tag&rename...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:23:
[...]

Maar hoe kan ipod nu weten wat voor genre of album het is? Als ik allemaal willekeurig maar wat nummers erop gooi?
Dat wordt bepaald door middel van de ID3 tags die bij de MP3/AAC bewaard worden. Deze kun je in iTunes aanpassen met context menu -> get info. Je kan ook meerdere tracks selecteren en bv in 1x de artiest + album invullen bv.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Nummers die je bij de ITMS koopt zijn netjes getagged, en anders moet je het zelf doen...

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:25:
jeweettoch of niet? :P

Je moet je mp3's taggen of legaal downloaden zodat de tag info ingevuld is...ik gebruik persoonlijk tag&rename...
Nah ik heb 110 gb aan muziek, dat is een beetje veel werk. Hoe tag en rename jij je mp3's dan? Gewoon bij winamp: view file info en dan alles veranderen ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:30:
Nah ik heb 110 gb aan muziek, dat is een beetje veel werk. Hoe tag en rename jij je mp3's dan? Gewoon bij winamp: view file info en dan alles veranderen ofzo?
Misschien de post van Mr_Gadget nog een keer lezen. Als je efficient wil taggen 110GB of niet dan gebruik je wat hij ook gebruikt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

meuktracker: Tag&Rename 3.2

Tag& rename. Net zoals Mr_Gadget gebruik ik dit ook.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Len schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:52:
meuktracker: Tag&Rename 3.2

Tag& rename. Net zoals Mr_Gadget gebruik ik dit ook.
Ja, ik had niet door dat het een programma was. Bedankt.
Pagina: 1