Nieuwe pc blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• metal_voltant
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-03-2018
Hoi,

Ik ben een nieuwe pc in elkaar aan het zetten, maar nadat ik alles (naar mijn weten) goed in elkaar heb gezet blijft hij steeds hangen tijdens het eerste scherm van opstarten (wanneer je op delete kan duwen voor de bios en dergelijke). Hij doet de memory check, dan zegt ie CPU Clock frequenty: 200 Mhz en verder gebeurd er niks.

specs:

Supercase kast
400 Watt voeding
Gigabyte K8N SLI skt 939
AMD ATHLON 64 3800+ Venice skt 939
2x 1024 MB RAM Takems PC3200
2x 250 GB Seagate S-ATA
BTC DVD Speler
NEC 3550 DVD-Rewriter
Floppy Drive
Club 3D 7800GT 256MB PCI-Express

Wat kan het probleem zijn?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er kunnen heel veel problemen zijn, ik zou eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doorlezen als ik jou was :)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:28
kan je wel in je bios komen? Want waarschijnlijk staat de snelheid/multiplyer van je cpu niet goed...

Computer says no

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
dan zegt ie CPU Clock frequenty: 200 Mhz en verder gebeurd er niks.
Als hij met jou processor maar een clocksnelheid van 200Mhz aangeeft dan denk ik zo dat het aan de CPU ligt! Heb je geen tijd om die snelheid in de bios aan te passen, of kom je zover niet?

[ Voor 17% gewijzigd door maurad3r op 14-12-2005 16:39 ]

• metal_voltant
ik kan niet tot de bios komen, dan hangt hij namelijk al. Kan ik dat niet op het moederbord instellen oid? Er zit iig geen jumper op waarmee ik de clock snelheid kan wijzigen

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@Maurad3r:
Het BIOS geeft een CPU CLOCK frequentie aan, de interne clocksnelheid (ook wel FSB genoemd) dus.
Deze hoort 200MHz te zijn.

@ TS: Als je een wat ruimere tijd wacht, komt hij dan niet met de melding dat hij geen IDE devices heeft gevonden, waarna je alsnog het BIOS in kunt? Probeer eens zonder HDD's en optical drives aan te sluiten, de boel op te starten. En lees zeker de FAQ's hier eens door.

• metal_voltant
hmm ik heb nu alle harde schijven + IDE drives los gekoppeld. Nu doet hij het inderdaad wel. Even kijken wat dan precies het probleem kan zijn
Pagina: 1