[XP] Webcam werkt niet meer onder msn 7.5

Pagina: 1
Acties:

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 15:56
draai een pc met Windows xp erop en msn 7.5 met een Philps webcam geinstalleerd erop. maar sinds paar wekend doet de webcam het niet meer. heb andere topics hierover ook al doorgelezen maar niks helpt. als ik binnen Msn klik op webcam gesprek voeren dan zegt msn dat de webcamera al in gebruik is door ander programma. maar dat is niet het geval. als ik het philps webcam programma open dan geeft me webcam gewoon beeld. als ik binnen msn via extra naar instellingen voor webcamera ga dan geeft ie aan dat de webcam al ingebruik is als ik via extra naar naar audio en video instellen ga dan kan ik me webcam instellen en krijg ik aan het einden ook gewoon beeld. en als ik dan binnen het gesprek de webcam aanwil zetten krijg ik weer dezelfde melding. heb msn al verwijderd gehad en opnieuw geinstalleerd. en heb ook al webcam binnen aparaatbeheer uitgeschakeld en weer ingeschakeld maar dit helpt ook niet. weet iemand nog iets wat ik kan doen?

alvast bedankt groeten Leon

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je bij start > uitvoeren > msconfig > tabblad opstarten: even alle Philips software uitschakelen. Ik denk dat je webcamproggie bij het opstarten al laadt, en dus het apparaat exclusief in gebruik heeft.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-03 15:56
ja maar dan zou ik toch bij msn onder extra audio en video toch ook geen beeld moeten krijgen?

of zie ik dat verkeerd

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. De camera heeft altijd goed gewerkt met msn totdat ik ben overgestapt op msn 7.5 Wanneer ik google, zie ik dat er meer zijn die het probleem hebben, alleen wonen de meeste allemaal in frankrijk. Het is dus daarom moeilijk om een oplossing uit de franse fora te halen.

Verwijderd

En een uninstall / Reinstall zou dat werken ?

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 23:43
Wat Sanfranjake zegt :)

En de drivers van de webcam opnieuw installeren misschien? Of ff kijken of er misschien nieuwe drivers zijn.

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 23:43
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:03:
En een uninstall / Reinstall zou dat werken ?
Heeft de TS al gedaan :)

• SuBurP
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
En ...... is hier al een oplossing voor gevonden misschien , ik kom er namelijk net achter dat ik met precies hetzelfde probleem te maken heb.
Ik heb de webcam al heel lang niet meer gebruikt vandaar dat ik er nu pas achter kom.
Ik heb ook een Philips PCA646 webcam en krijg geen beeld met MSN , wel met Skype en in windows zelf.
Das vreeemd , je zou dan toch denken dat het aan MSN zou liggen, ik heb een oudere versie msn 7.5 geprobeerd maar het probleem blijft.

Ik hoop dat Leondendungen dit leest en er al een oplossing voor heeft gevonden.
Ik hoor het wel.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 22:51

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik loop ook tegen ditzelfde rare probleem aan. Messenger 7.5 de-installeren en 7.0 installeren lost het probleem niet op!! Waarschijnlijk een gedeelde DLL die het probleem veroorzaakt ofzo.

Is er al iemand die het al wel werkend gekregen heeft?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem. Philips webcam, MSN 7.5, melding dat de webcam in gebruik is bij het willen webcammen en het openen van de webcam instellingen, maar wel beeld als ik de camera kies bij het draaien van de audio/video wizard.

Als iemand er inmiddels een oplossing voor heeft: heel graag!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 22:51

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

TripleM schreef op donderdag 09 november 2006 @ 23:34:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Philips webcam, MSN 7.5, melding dat de webcam in gebruik is bij het willen webcammen en het openen van de webcam instellingen, maar wel beeld als ik de camera kies bij het draaien van de audio/video wizard.

Als iemand er inmiddels een oplossing voor heeft: heel graag!
Nee.. bij mij doet ie het gewoon niet meer.. heb na heel veel pogingen het gebruiken van mijn webcam maar gestaakt :'(

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Pardon ik heb MSN Live Messenger, v8.0 dus. Maar goed, hetzelfde probleem helaas..
Pagina: 1