Toon posts:

beperkte internet verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende internet probleem:

Een aantal websites metname email websites zoals hotmail en yahoo doen het niet meer in internet explorer.
Ik heb firefox geinstalleerd maar dan krijg ik de melding dat ik geen toestemming heb om verbinding te maken. Ook mijn virusprogramma AVG kan geen verbinding maken.
Weet iemand hoe ik dit kan?

Mijn systeem:

amd 2000 XP
windows xp SP2
chello internet

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 14:05
kun je deze sites pingen? firewall al uit gezet.?

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Klinkt inderdaad heel erg als een firewall probleem. Gebruik je de standaard (wat moet doorgaan voor) firewall van windows of een ander product? En als je die (tijdelijk) uitzet?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

welke firewall ?
sprake van meerdere pc's aangesloten?
doe es start uitvoeren > cmd
ipconfig/all
wat is je ip adres?

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Klinkt inderdaad als een firewall, welke windows versie heb je ?
En heb je er een firewall op staan ?

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Grappig om eerst het grote systeembehee topic te lezen en dan "zo'n" topic hier op GoT te vinden.

Even een (geniale) quote
Een aantal websites metname email websites zoals hotmail en yahoo doen het niet meer in internet explorer.
Als je de wegenwacht belt vertel je toch ook wat er aan de hand is !?
Mijn auto doet het niet meer, of mijn linker achterband doet het niet meer is niet voldoende info om een topic mee te beginnen, laat staan een ander reactie te geven als geef eens info !

Wat nog ontbreekt:

- foutmelding ?
- eventlog ?
- rechten in IE en FF ?
- rechten in Windows ?

Sterkte met je topic...

Edit:
Dacht oprecht dat je een beginner was, maar je hebt toch vaak een topic geopend. Waarom eigenlijk een nieuwe openen als je nog een oude open hebt staan ?

Dubbelpost

Ga hier even verder...

[ Voor 19% gewijzigd door lier op 14-12-2005 15:51 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Lier, niet iedereen weet zoveel van internet zoals ik bijvoorbeeld.
Wat is eventlog, wat bedoel je met rechten in IE en FF?

De vorige topic die ik had was een zelfde soort probleem wat inmiddels is opgelost. Toen was het een virus wat ik verwijderd heb met hitmanpro. Dat is nu niet het geval.

Het ligt niet aan de firewall, want ook als ik hem uitzet doen de websites het ook niet.
Mijn ip-adres is: 192.168.2.19 dus die is volgens mij ook goed.

De foutmelding die ik krijg als ik een inet pagina open is: deze pagina kan niet geopend worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:04 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 15:00
Hangt ervanaf. Als je direct aan je chello modem hangt, dan is dat geen goed IP-adres.

Verwijderd

Topicstarter
Niet direct, zit nog een router tussen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:56:

De vorige topic die ik had was een zelfde soort probleem wat inmiddels is opgelost. Toen was het een virus wat ik verwijderd heb met hitmanpro. Dat is nu niet het geval.

Het ligt niet aan de firewall, want ook als ik hem uitzet doen de websites het ook niet.

De foutmelding die ik krijg als ik een inet pagina open is: deze pagina kan niet geopend worden.
Dat ip adres ziet eruit als een router ip..
Oftewel..heb je een router, zoja...Dan zou ik die even resetten (stroom eraf en erop) of configureren.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten nog 2 andere computers op de router maar die hebben geen problemen. De router heb ik gerestart maar het probleem blijft.

Verwijderd

ok er zijn meerdere pc`s

1 van die pc`s kan sommige sites niet bereiken.

-heb je een sw firewall?
-heb je al een paar goede a-spyware progz gedraaid?
-heb je al een antivirus gedraaid? Ik ken AVG niet is dat wat?

de logs/rechten kan je nog ff vergeten ik denk dat je oplossing een niveau lager wel te vinden is.

je kan ook ff een live cd draaien en kijken wat er gebeurt, en goede live cd is knoppix.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:11 ]

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:05:
Er zitten nog 2 andere computers op de router maar die hebben geen problemen. De router heb ik gerestart maar het probleem blijft.
hitmanpro álwéér gedraait??
misschien is dat "virus" wel weer terug..
probeer is een andere utp kabel?? misschien is ie brak.. dom :P
heb je de windows firewall uitstaan?? te laat
wat voor ISP heb je??

@ X.ExceL
-heb je al een antivirus gedraaid? Ik ken AVG niet is dat wat?
http://www.grisoft.com/doc/1
Een 'gratis' virus scanner

[ Voor 21% gewijzigd door Tuumke op 14-12-2005 16:24 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Verwijderd

Tuumke schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:10:
[...]

hitmanpro álwéér gedraait??
misschien is dat "virus" wel weer terug..
probeer is een andere utp kabel?? misschien is ie brak..
heb je de windows firewall uitstaan??
wat voor ISP heb je??
UTP? ik heb nog nooit gehoord van een UTP kabel die sites kan filteren, als jij er eentje voor me heb dan koop ik hem graag van je (wel met webinterface voor instellingen erbij graag :P) kabel kan altijd brak zijn maar het is geen constante stroing het zijn echt bepaalde sites. (ik neem aan dat je meer dan eens heb geprobeerd op de site te komen)

ontopic:
probeer een andere virusscanner zou ik zeggen, volgens mij zijn die gratis dingen nou niet vaak je-van-het. maar ik kan het mis hebben natuurlijk. maar voor 50€ heb je gewoon een degelijk beveiliging op je computer, probeer anders Avast antivirus, deze schijnt best goed te zijn, en zal natuurlijk andere virussen herkennen die de jouwe niet kent en andersom.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hitmanpro gedraaid maar hij vind niks. Ik zal voor de zekerheid nog even wat andere virusscanners downloaden.

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:23:
Ik heb hitmanpro gedraaid maar hij vind niks. Ik zal voor de zekerheid nog even wat andere virusscanners downloaden.
hitmanpro in veilige modus wil ook nog weleens wat schelen.
dan heb ik er altijd nog een paar (als ik ze heb) die die in de normale modus niet vond / kon verwijderen

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Je kan de nodige "A-merk" online scanners gebruiken voor een virusscan. Echter heb ik persoonlijk hele goede ervaringen met AVG (mits voldoende geupdate !).

Gezien je (inmiddels met voldoende informatie uitgebreide) topic, is hardware inmiddels uitgesloten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:56:
Event log: log van je firewall. Waar te zoeken? Dat verschilt per firewall...
Met hitmanpro verwijder je geen virussen maar spyware.

Was het toen een virus of spyware? Wat heb je tegen virussen draaien? Wat tegen spyware? Wanneer voor het laatst geupdate?
Het ligt niet de firewall, want ook als ik hem uitzet doen de websites het ook niet.
Je hebt dus een router die de 192.168.2.1/24 range intern gebruikt.
Reset die router een keertje...

Als dat niet helpt, geef even alle IP gegevens die de router van de modem ontvangt. Wat je hierboven beschrijft heeft alleen betrekking op je interne netwerk :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1