Serial port op slotcover gezocht (9 pins rechthoekig blokje)

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Sommige moederborden hebben, i.p.v. de seriele poort vastgebakken bij de backplate, de seriele poort op een aparte slotcover zitten die een van je PCI/AGP/Isa/Whatever poorten afsluit.

Ik heb daarentegen een moederbord (DFI Expert) met daarop geen seriele poort gebakken, maar ook geen slotcover met die poort.
Er zit echter wel zo'n rechthoekige 9 pins 'Com Port' aansluiting op het moederbord EN ik heb juist een Com poort nodig.

Ik zoek dus iemand die een van die slot covers heeft met een com poort er op die daar wel vanaf wilt en mij er mee kan helpen.

Iemand?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik denk dat je hiervoor beter de V&A kunt proberen of evt 'n winkel benaderen, grote kans dat die nog wel zo'n dingetje hebben liggen die is overgebleven oid.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik heb al meerdere winkels gemaild en gebeld.
Ze hebben alleen PCI serial ports van 19 euro. Al wou ik er 29 euro voor geven, ik heb geen PCI poort meer over.
V&A kan, maar wie kijkt daar nou om te zien of iemand nog zo\n plate van ze wil kopen.
Die moet iemand toevallig hebben liggen en daarom post ik het hier.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ga naar de computerboer, haal daar een serieel poortje, wat draad en een stekkertje dat op je mobo connector past, ga wat solderen (neem er het boekje van je MB bij), klaar.
Vind je deze oplossing te simpel, bestel dan (gratis sample) een TUSB3410IVF, das een chipje om USB om te zetten naar een seriele poort, maak daar een printje bij en programmeer hem, en je hebt een convertor.
Je kan ook een kant-en-klaar USB naar serieel convertor kopen, die moet evengoed werken.

[ Voor 47% gewijzigd door naftebakje op 14-12-2005 18:51 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01
ik zal even voor je onder m'n bed kijken, hou je op de hoogte maar beloof nix :)

edit:

ik heb er iig 1tje met ook nog een paralelle poort d'r bij, roept u maar

[ Voor 39% gewijzigd door MerijnB op 14-12-2005 18:55 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
@naftebakje: oplossing 1 is in progress, maar tot zover hebben zelfs de grootste rotzooi ophopers niks van dat spul liggen. Je tweede oplossing is voor mij wat over the top, bij een FMS programmeren houdt het bij mij op.

@ MerlijnB: excellent! that's the spirit! Morgen ga ik wel weer kijken en bellen, maar ik hoop dat jij me blij kan maken :)

Nog excellenter! Je hebt er een over!
* Tijgert maakt vreugedansje

Voor niks gaat de zon op, wat wil je er voor hebben en waar kan ik het komen halen?

EDIT: (kleine lettertjes had me fooled.

[ Voor 25% gewijzigd door Tijgert op 14-12-2005 19:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

V&A kan, maar wie kijkt daar nou om te zien of iemand nog zo\n plate van ze wil kopen.
Die moet iemand toevallig hebben liggen en daarom post ik het hier
En dat praat willens en wetens op de verkeerde posten goed? :r

Ga ff naar V&A :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.