Hoi,
ik ben op mijn stage druk doende met het ontikkelen van waterbank.nl. Inmiddels ben ik bij het ict gedeelte aangekomen wat op zich erg goed gaat, maar ik zit vast op één punt. Ik kan echt nergens op internet een goed antwoord vinden, dus misschien dat jullie is naar mijn code zouden willen kijken?
Ik heb een array gemaakt opgeslagen in $Postcode_array. deze ziet er als volgt uit.
Vervolgens heb ik een selectie uit een tabel waar de Postcodes alleen mogen voldoen aan postcodes welke in de $Postcode_array zitten. Helaas worden hier geen rijen gevonden, dus hier wordt de array niet op een goede manier uitgelezen, weet één van jullie hoe dit wel moet?
ik ben op mijn stage druk doende met het ontikkelen van waterbank.nl. Inmiddels ben ik bij het ict gedeelte aangekomen wat op zich erg goed gaat, maar ik zit vast op één punt. Ik kan echt nergens op internet een goed antwoord vinden, dus misschien dat jullie is naar mijn code zouden willen kijken?
Ik heb een array gemaakt opgeslagen in $Postcode_array. deze ziet er als volgt uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| //matchende poscode in een array zetter $sql6 ="SELECT ID_link, Postcode FROM gebied_link WHERE ID_peil='$ID_peil_x' ;"; $result6 = mysql_query($sql6) or die (mysql_error()); while($row = mysql_fetch_assoc($result6)) { $my_array[] = $row['Postcode']; } foreach($my_array as $Postcode_array) { //echo $Postcode_array . '<br />'; } |
Vervolgens heb ik een selectie uit een tabel waar de Postcodes alleen mogen voldoen aan postcodes welke in de $Postcode_array zitten. Helaas worden hier geen rijen gevonden, dus hier wordt de array niet op een goede manier uitgelezen, weet één van jullie hoe dit wel moet?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
| //checker of mensen wateraanbieden /vragen of niet. echo($StatusRuimte); // Hier is water in de aanbieding if ($StatusRuimte==2) { echo "ik ben statusruimte2"; $sql7 = "SELECT * FROM account_sub WHERE Postcode='$Postcode_array' AND Geplaatst='1' AND ID_prime!='$ID_prime';"; $result7 = mysql_query($sql7) or die (mysql_error()); //while (list($ID_sub_x) = mysql_fetch_row($result7)) //{ if (mysql_num_rows($result7) >=1) { echo ("gefeliciteerd voor u is er water in de aanbieding"); //exit; } else { echo ("op dit moment is er voor u geen water in de aanbieding, maar u kunt alsnog een aanvraag plaatsen."); //exit; } //} } // hier is water nodig else if ($StatusRuimte==1) { echo "ik ben statusruimte1"; $sql7 = "SELECT * FROM account_sub WHERE Postcode='$Postcode_array ' AND Geplaatst='2' AND ID_prime!='$ID_prime';"; $result7 = mysql_query($sql7) or die (mysql_error()); //while (list($ID_sub_x) = mysql_fetch_row($result7)) //{ if (mysql_num_rows($result7) >0) { echo ("gefeliciteerd u kunt nu water aanbieden, want er is vraag naar"); //exit; } else { echo ("op dit moment is er helaas geen vraag naar water, maar u kunt desgewenst wel een aanbieding plaatsen."); //exit; } //} } else { echo ($StatusRuimte); echo ("waar is de statusruimte?"); } //einde aanbieding/aanvraag checker |
Andromeda is near