[XP] Echo-en naar CMD window in safe mode beperkt snelheid*

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Excuses voor de vage topic titel maar ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Als ik een Windows machine wil backuppen naar een netwerk server (bv voor een format/clean install), dan doe ik dit op met xcopy of met rsync. Dit wordt opgestart vanuit een CMD window.
Dit geschiedt altijd onder een andere user dan de 'gebruiker' normaal heeft. Hiervoor is het vaak voldoende om als 'administrator' in te loggen.
Als je dit bij XP Home wilt doen moet je in Safe Mode booten.
In Safe Mode zijn echter de video drivers niet geladen dus je zit tegen max 800x600 aan te kijken en zonder versnelling.

Als je dan vanuit een CMD window een xcopy of rsync doet en er vliegen in korte tijd zeer veel bestanden langs, lijkt het net of het CMD window de filenames etc niet snel genoeg naar het scherm kan echo-en.... Stel je bent tig-duizend mini files aan het backuppen, dan lijkt het wel traag te gaan vanwege die CMD shell.

Als je dit nl. doet in XP Prof (waar je niet in Safe Mode hoeft te zitten om Administrator te zijn) dan vliegen ze over het scherm, wel snel dus....

Herkent iemand dit? En is er een manier om dit te omzeilen?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

commando > log.txt of commando > NUL gebruiken

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je gewone account op Home Edition is toch standaard ook beheerder? Kan je die niet gewoon gebruiken? Ik zet even je OS, [XP] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Probeer daar in het vervolg zelf even op te letten :)

[ Voor 39% gewijzigd door sanfranjake op 14-12-2005 14:26 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters