Toon posts:

Sitecom DC-202v5 en UDP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een sitecom dc-202 versie 5 gekocht omdat ik verhuist ben. Heb nu chello, maar sinds ik de router aan heb gezet is mijn snelheid in azereus ver te zoeken (zonder router 300+ kb/s, met router minder dan 100kb/s). In zowel de router als de windows firewall heb ik poort 50000 opengezet voor Azereus.

Probleem is dat Azereus de melding geeft dat 50000 UDP gesloten is. In de windows firewall staan zowel TCP als UDP open, maar op de router kan ik nergens een instelling voor UDP vinden. De enige optie is voor "poort 50000" en volgens de handleiding is dat dan zowel UDP als TCP, maar ik betwijfel dat. Heb nu bij Advanced Settings een virtual server aangemaakt voor poort 50000 (de dc-202 versie 2 had nog een optie dat je kon kiezen voor UDP of TCP, dus dan maakte je gewoon twee rules aan)

Iemand een idee? Google en Postforward.com leveren vrij weinig op.

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-04 20:40
probeer eens DMZ in te schakelen op de router, alleen om even te kijken of dat werkt voor je.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Verwijderd

Topicstarter
Idem. Zowel met DMZ als zonder krijg ik de melding. Het vreemde is dat ik wel gewoon kan downloaden en (schijnbaar) op de juiste maximale snelheden. Ik heb de windows firewall even uitgezet, maar krijg exact dezelfde melding.

Overigens is het verschil in snelheden (300kb/s en nu 100kb/2) te wijten aan wat langzamere torrents. Ik had overiges wel een paar dagen geleden een probleem dat nieuwe torrents helemaal niet liepen (zelfs met 300+ seeders)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 12:54 ]