[XP] Interval volumeregeling wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hey mede-Tweakers!

Gisteren heb ik mezelf op een nieuw toetsenbord getrakteerd aangezien het oude een beetje smerig werd en ook eigenlijk té oud en goedkoop was. Ik heb dan een Microsoft Comfort Curve Keyboard 2000 gekocht wat een toetsenbord met een grote naam is maar eigenlijk toch simpel genoeg voor mij :) Ook heeft dit toetsenbord zoals de meeste moderne ramplankjes knoppen voor de volumeregeling in Windows.

Dit vind ik heel handig maar helaas gaat de volumeregeling met te grote stappen waardoor ik, als ik via m'n hoofdtelefoon muziek luister, moet kiezen tussen geen geluid of geluid dat net iets te hard naar m'n zin staat. Ik zet m'n volume namelijk altijd heel laag. Toch zou ik van deze toetsen gebruik willen maken om de simpele reden dat ik te lui ben. Microsoft voorziet geen extra drivers bij dit toetsenbord maar ik denk dat het wel mogelijk zou moeten zijn om via het register de tussenstappen van het volume te regelen. Eventueel via een aangepaste driver. Daarom heb ik het in WOS gezet en niet onder overige hardware :)

Alvast bedankt voor jullie help! :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kick. :> Ik heb al eens geprobeerd om via Tweak UI andere dingen toe te wijzen maar voor zo ver ik weet kan je niet vanaf de commandline het volume via een bepaald interval laten toenemen.

Edit: Ik heb ondertussen een programmaatje gevonden om het volume met een bepaald percentage te laten toenemen maar de Microsoft drivers laten me niet toe om de volume knop een andere functie toe te wijzen en Tweak UI laat dit ook niet toe :(

[ Voor 40% gewijzigd door Admiral Freebee op 15-12-2005 20:41 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nog eens een (laatste?) kick want ik kom er echt niet uit. Ik heb al door middel van Sharpkeys de volume toetsen proberen te mappen naar andere toetsen die wel aanpasbaar zijn in Tweak UI maar helaas, dit mocht ook niet baten. Als ik Sharpkeys de keycode wil laten uitlezen van de volumeknoppen reageert hij gewoon niet.

• Admiral Freebee
  • Niet online
* Admiral Freebee is ondertussen bijna radeloos

Het is niet zo enorm belangrijk dat het werkt maar het zou leuk zijn...

Verwijderd

Zal ik je dan maar uit je lijden verlossen? :P
Waarschijnlijk stel je met de knopjes op je toetsenbord de 'Master' regeling in, die geldt voor alle geluidsbronnen, in de volumeregeling de meest linker kolom. Wat je kunt doen is de kolom 'Wave', waar waarschijnlijk jouw geluid vandaan komt, lager te zetten, dan is het maximum volume misschien wel lager, maar kun je hem wel preciezer afstellen :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:14:
Zal ik je dan maar uit je lijden verlossen? :P
Waarschijnlijk stel je met de knopjes op je toetsenbord de 'Master' regeling in, die geldt voor alle geluidsbronnen, in de volumeregeling de meest linker kolom. Wat je kunt doen is de kolom 'Wave', waar waarschijnlijk jouw geluid vandaan komt, lager te zetten, dan is het maximum volume misschien wel lager, maar kun je hem wel preciezer afstellen :)
Man, hulde voor jouw gezond verstand! _/-\o_
Dat ik daar zelf niet ben opgekomen? Zo simpel! 8)7

Echt bedankt :)
Pagina: 1