Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 20:06

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik wil graag een belegings rekening voor later ( jaartje of 30 ).

Nu heb ik een RVS mannetje laten langskomen. Lang gesprek mee gehad. Nu krijg ik een bevestiging binnen van een zgn. toekomst plan en de financiele bijsluiter. Daarin kom ik erg hoge kosten ( administratie , etc. ) bij een inleg welke ik voor ogen had ( 100 Euro per maand ). Deze kosten zijn maar liefst 40 Euro per maand. Dus ik leg effectief iedere maand maar 60 Euro in.

Er zijn 3 soorten kosten:

eerste kosten: 1/3 van de looptijd 25 euro iedere maand ( dus 10 jaar lang )
doorlopende kosten: 15 euro per maand ( 30 jaar lang )
beheerskosten: 0,5 % per fonds waarde

Deze laatste lijkt me normaal bij beleggen. Daar had ik ook rekening mee gehouden.

Maar die andere kosten vind ik echt absurd hoog , daarin zit: reclame , verkoopkosten , provisie , incasso en vooral administratie kosten.

1. Is het normaal dat deze kosten zo hoog zijn ? De adviseur heeft het er namelijk zelf niet over gehad en ik ben misschien zo stom geweest om aan te nemen dat er alleen beheerskosten waren.
2. Zijn er alternatieven , zo ja welke ?
3. En is het mogelijk om er nog onderuit te komen ? ( ik heb nog geen handtekening onder uiteindelijke polis gezet ; deze moet ik nog krijgen. Wel een handtekening onder de aanvraag. Heb nu alleen een bevestiging aanvraag gekregen en de financiele bijsluiter ).

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:34
1 en 2 weet ik niet. Maar wat betreft 3 is het natuurlijk onzin als je pas een financiële bijsluiter ontvangt als je er niet meer onderuit kan. Op grond van die bijsluiter zou je volgens mij gewoon de aanvraag stop moeten kunnen zetten :)

Regeren is vooruitschuiven

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 15:38

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Is er een minimum wat je overhoud na 30 jaar? en wat gebeurt er als je eruit stapt? Als je die cijfers weet, dan kan je ook eens kijken wat er gebeurt als je iedere maand 60 euro op een bankrekening stort (of 100)...

Zeker de eerste x (minimaal 10 denk ik) jaar is het voordeliger om zelf in te stappen, daarna zou het (als je de looptijd volmaakt) voordeliger kunnen zijn om het af te sluiten, maar volgens mij verlies je er altijd op...

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Beetje vreemd dit.

Normaal heb je beheerskosten (gem. 1,2%) en dit zit verwerkt in de koers. Daarnaast heb je dus dat 0,5% gedeelte voor transacties.

Dus zeker geen aanrader deze aanbieder.

Als ik jou was zou ik een met een bank gaan praten.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 18:13

Barrycade

Through the...

Wat voor soort product heb je aangeschaft? Heb je iets met een verzekerde uitkering, een soort beleggen met een geleend bedrag? Zonder meer achtergrond info kunnen wij er niets over zeggen natuurlijk.

Simpeler misschien is:
Dat mannetje bellen met je vragen :?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> WI

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
CORVETTE schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:14:
1. Is het normaal dat deze kosten zo hoog zijn ? De adviseur heeft het er namelijk zelf niet over gehad en ik ben misschien zo stom geweest om aan te nemen dat er alleen beheerskosten waren.
Producten met daarin (levens)verzekeringen verwerkt kennen over het algemeen extreem hoge kosten (en winstmarges voor de aanbiedende verzekeraar). Voor de rest ken ik geen producten met een dergelijk hoog kostenniveau.
2. Zijn er alternatieven , zo ja welke ?
Stort elke maand 100 euro in een (set van) beleggingsfonds(en).
3. En is het mogelijk om er nog onderuit te komen ? ( ik heb nog geen handtekening onder uiteindelijke polis gezet ; deze moet ik nog krijgen. Wel een handtekening onder de aanvraag. Heb nu alleen een bevestiging aanvraag gekregen en de financiele bijsluiter ).
Volgens mij kunnen de meeste verzekeringspolissen tot een aantal dagen na ontvangst ontbonden worden door de polis te retourneren.

Gezien het feit dat de kosten en voorwaarden niet eerder bekend waren en blijkbaar ook geen offerte gemaakt is lijkt het me dat je er vanaf moet kunnen zien.

Tenslotte heeft verkoop bij je thuis plaatsen en zou wel eens de wetgeving mbt colportage van toepassing kunnen zijn wat inhoudt dat je binnen 8 dagen kunt ontbinden.

Lees vooral eerst eens de voorwaarden door inclusief de gronden waarop je van de overeenkomst af kunt zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 14-12-2005 19:31 ]

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 20:06

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Voorgestelde kosten zijn absurd! 40% kosten zijn absurd, lijkt me ook niet echt "eerlijk".

eerste kosten: 1/3 van de looptijd 25 euro iedere maand ( dus 10 jaar lang )
Dit is al 3000 Euro

doorlopende kosten: 15 euro per maand ( 30 jaar lang )
Dit is nog eens 1800 Euro

beheerskosten: 0,5 % per fonds waarde

Wat zijn de verwachte opbrengsten? Je totale inleg over de eerste 10 jaar is 12.000 Euro (elke maand 100 Euro). Als hier als 40% kosten(4800 euro) van af gaan, leg je eigenlijk maar 7200 Euro in.

Stel je zou een normale spaarrekening openen met 2,8% rente, waar je elke maand 100 Euro inlegt dan heb je na 10 jaar al minimaal

€13836 (dat is al meer dan de 7200 Euro basisinleg van jouw idee)

Dus wat je hier zegt lijkt me heel vreemd.

Als je nog geen contract/overeenkomst hebt getekend dat moet je je zeker geen zorgen maken.

Advies: ga naar je huidige bank en sluit daar iets af.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 11:34 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57
Vaak is het bij een kapitaalverzekering zo dat het niks anders is dan automatisch beleggen in beleggingsfondsen. Alleen omdat het vast staat en dergelijk betaal je dus dik meer! Wat je ook kan doen is gewoon zelf automatisch beleggen in fondsen. Dit kan natuurlijk via je thuisbank maar ook bv. via snsfundcoach.nl
Voordeel:
goedkoper en je kan er direct over beschikken wanneer dat nodig is
geen switchkosten (vaak wel bij zo'n plan) mocht je van fonds(en) willen veranderen

Nadeel:
je kan er direct over beschikken ;) voordeel van die plannen zijn dat het vast staan. (of afkopen ook heel duur is)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
En wat mag het (beloofde) rendement zijn?
Dit lijkt me zware onzin, misschien geen beter idee om een depositorekening te openen als je wat langer geld over hebt. Merk wel vaker vragen over aandelen nu de beurs een beetje is gestegen.
Pagina: 1