Ik probeer een layout in css te maken waarbij de footer altijd onderaan het scherm staat. Als ik dit in tables zou doen, zou ik dit effect bereiken met:
Momenteel heb ik de volgende pagina:
Ik las op A List Apart dat je dit kunt oplossen met "#container min-height: 100%" maar dat werkt bij mij niet; waarom weet ik niet. In hetzelfde artikel wordt ook een wordaround gegeven: bereken via de DOM de hoogte van #content en geef deze door aan de css. Maar dat vind ik een wel erg ranzige oplossen. KAn iemand mij helpen met dit probleem?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <table height="100%"> <tr> <td>header</td> </tr> <tr> <td height="100%">content</td> </tr> <tr> <td>footer</td> </tr> </table> |
Momenteel heb ik de volgende pagina:
code:
Blijkbaar betekent "height: 100%" in css "zo hoog als de innerHeight van de browser", want als ik de browser 600px hoog maak, is #content 600px groot. Resulaat: ik moet scrollen voor de footer terwijl een scrollbar met deze hoeveelheid content helemaal niet nodig is.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <style> body { margin: 0; color: #fff; } #container { height: 100%; } #header { background: red; } #content { height: 100%; background: blue; } #footer { background: lime; } </style> <div id="container"> <div id="header">header</div> <div id="content">content</div> <div id="footer">footer</div> </div> |
Ik las op A List Apart dat je dit kunt oplossen met "#container min-height: 100%" maar dat werkt bij mij niet; waarom weet ik niet. In hetzelfde artikel wordt ook een wordaround gegeven: bereken via de DOM de hoogte van #content en geef deze door aan de css. Maar dat vind ik een wel erg ranzige oplossen. KAn iemand mij helpen met dit probleem?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."