Toon posts:

[Voeding] Nexus NX-9003

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ruim 6 weken is deze voeding op de markt. Het beste van twee werelden, zeggen ze. Passief totdat te warm, dan spingt de fan aan. Daarbij meet hij ook de temperatuur in de kast en stuurt hij twee casefans aan die ook alleen aan slaan als de temperatuur te hoog oploopt. Ik overweeg hem te gebruiken om mijn HTPC zo stil mogelijk te krijgen (een passieve voeding zit er niet in ivm te weinig airflow). Ik vraag me af hoe veel geluid deze koeler maakt als de fan actief is.

Heeft iemand al ervaring met deze voeding?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 17:09 ]

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:18
Heb hier zelf een testsysteem staan met zon beestje erin. Zowel fan op de CPU als de intakefan erop aangesloten, en dat werkt prima.

Op de Nexus site heb je vast al de twee grafiekjes gezien (deze dus :)). Voedingsfan is tot medium speed echt stil te noemen, fans starting hoor gewoon niet.
Heb twee 120MM Nexus fannetjes op de voeding aangesloten (eentje op de Scythe, eentje als intake), bij een casetemp van 40 graden gaan deze dus vol aan, echter koelt de kast dan ook weer snel genoeg af.

Alles is natuurlijk afhankelijk van het systeem waarmee je hem gaat gebruiken. Specs van deze:

Nexus Breeze met NX-9003 (case(intake)fan breeze aangesloten op NX-9003)
Asus A8N-E (met NB47J)
AMD64 3000+ Venice gekoeld door Scythe Ninja met 120MM Nexus op fancontroller
HIS X800GTO IceQ II (met Arctic cooling Silencer beestje dus)

Idle draait geen van de fans (behalve die van de videokaart, maar die hoor je niet :P) Full load blijven ze eigenlijk altijd wel tussen starting & medium speed, ook de casefan's dus.

Hoop dat je er wat aan hebt ;)

Love Hardware!

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan ik wat mee. Voor de volledigheid ook even de specs van mijn HTPC:

Asus P4PE mobo
P4 2,26 ghz. met zalman CNPS9500
Geforce Ti4400 passief gekoeld met zalman ZM80D-HP
2 x 250 gig in raid 1

Systeem wil ik zo stil mogelijk maken. Ik wil proberen om 1 intake fan (92 mm prapst) te gebruiken en een voeding (outtake).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Niet vissen naar ervaringen :o

Als je met een search geen ervaringen kunt vinden, trek dan je conclusies. Verder staat er in deze topic veel relevante info:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.