Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vragen stereoboxmod

Pagina: 1
Acties:

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
De laatste tijd vind 'k mijn techsolo tc-70 nie zo geweldig mooi meer, ook geen eigen mod maar pre-mod...

Dus zat ik na te denken waarin ik m'n pc zou kunne inbouwen, en toen schoot me gelijk binne: oude stereo.

Nu vind ik de stereo(toren) niet mooi en goed voor als kast, dus heb ik gekozen voor de boxen.

Er zijn alleen nog een paar vraagjes voordat ik ga beginnen:

1. Past er een 'normaal systeem' in, atx moederbord, 2 dvd spelers, 1 harde schijf, voeding, gra.ka. ... ?

2. Wat is beter voor de airflow(of mooier e.d.), boxen met achterkant tegen elkaar, of met zijkant tegen elkaar? (zie foto's)

3. Verder nog wat leuke ideetjes wat ik met de voorkant kan doen, zoals 12(14 kan ook)cm ventilator plaatsen op de plaats van dat zwarte spul(stoffilter ding)?

Ik zal aan de hand van de vragen natuurlijk de mod gaan aanpassen, mits er serieuse replies zijn :P

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c190/drooger31/SV100528.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c190/drooger31/SV100527.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c190/drooger31/SV100525.jpg

edit: Lay-out verneukerij=foetsie.

[ Voor 24% gewijzigd door drooger op 14-12-2005 14:45 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik zou beide boxen naast elkaar zetten - zoals in de eerste 2 foto's), het moederbord tegen de achterwand van de box monteren en de aansluitingen (grafische kaart, toetsenbord, muis, usb e.d.) aan de zijkant eruit laten komen. Mogelijk moet je de achterwand wel vervangen door een plaatje mdf ofzo, want volgens mij zit er een heel dun plaatje hout in de box.

Wat luchtstroningen betreft zou ik 2 12 cm ventilatoren (intake) op de plek van de speakers hangen. De speakers zul je er toch uit moeten halen, teveel magnetisme denk ik wat dan weer invloed op de pc gaat hebben. Outtake gaat wel via de baspijp onderin, eventueel bovenin de kast nog een mooie ventilator (eventueel met ledjes).
Je zou de ruimte van de baspijpen ook kunnen gebruiken om je 2 dvd's in de monteren, eventueel achter een afdekplaatje

edit: ik zou juist NIET het stof-gedeelte verwijderen: dat dient meteen als goede stoffilter voor je kast.

[ Voor 8% gewijzigd door Nitroglycerine op 14-12-2005 13:55 ]

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

1: mag je zelf opmeten
2: denk met achterkanten tegenelkaar, kan je een dikke flow maken met 2 120mm fans
3: dik veel licht uit laten komen, lcd'tje dat soort spul

Waar wil je de i/o 's van je mobo en je kaarten doen? En je drives. Dan zou je die wss ergens aan de zijkant moeten doen anders is het zonde van je front. Wat je ook kan doen is dat je die fronts ombouwt tot deurtjes en daarachter de drives e.d. plaatst.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Het hout aan de achterkant is niet zo dun hoor, als je goed kijkt zie je een klein gaatje. Gister even dremel met boortje erbij gepakt om te kijken hoe dun het is, met beetje schatten kom ik rond de 1 cm, misschien er wat boven.

Welke baspijp eigenlijk?

edit: de ins/outs van de moederbord e.d. zullen waarschijnlijk aan de zijkant komen, maar het hangt van de opstelling v.d. 2 boxen af. Overigens wou ik eerst het moederbord plat hebben, maar dat lukt niet vanwege paar centimeter te kort...

[ Voor 33% gewijzigd door drooger op 14-12-2005 14:21 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Kan je je foto's even resizen? Dit is nogal layout-verneukerig zo :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 23:10
Mmh ik denk dat het wel niet echt goed is voor de pc (met name de harde schijf) om die daarin in te bouwen.
Zo'n speakercoil is toch een vrij zware magneet denk ik.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:30

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

titan_pi8 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:46:
Mmh ik denk dat het wel niet echt goed is voor de pc (met name de harde schijf) om die daarin in te bouwen.
Zo'n speakercoil is toch een vrij zware magneet denk ik.
Vandaar dat je die speakers eruit moet slopen. Desnoods zet je 2 kleine (a la bose melkpakjes) boxen erin, om zo toch muziek uit te boxen te krijgen. Echter: de kans op verstoringen is dan nog steeds aanwezig.

Hier kon uw advertentie staan

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Het is niet de bedoeling om er nog geluid uit te krijgen hoor, hooguit irritant blaasgeluid van de ventilatoren.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik voel een CiP aankomen...

Mij lijkt als je de 2 achterkanten tegen elkaar aanzet... Je voor en achter waar de box zat 2 grote fans 12(14) cm in kan stoppen en het mooi van voor naar achter kan laten zuigen...

Maarja da's helemaal bekijken en meten natuurlijk...

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
'k denk niet dat ik een CiP ga doen, want ik zal het vast niet in een paar dagen o.i.d. doen(misschien ook wel), er komt waarschijnlijk gewoon aan het eind een CM.
ij lijkt als je de 2 achterkanten tegen elkaar aanzet... Je voor en achter waar de box zat 2 grote fans 12(14) cm in kan stoppen en het mooi van voor naar achter kan laten zuigen...
Lijkt me ook wel een leuk idee.

edit: Ik ben van plan om i.i.g. 2 ventilatoren aan de bovenkant te bevestigen, in the roof. :P Er komt ook zeker een intake ventilator, maar de keuze is:

2 intakes+ 2 outtakes vs 1 intake+ 3 outtakes.

boxen met rug tegen elkaar vs boxen met zijkant tegen elkaar(respectievelijk met keuze erboven, is dus dezelfde)

[ Voor 30% gewijzigd door drooger op 15-12-2005 18:27 ]

Verwijderd

je kan idd de twee boxen naast elkaar zetten en vast maken. Wat dan erg mooi kan worden is wanneer je 2 huis tuin en keuken fentilatoren (van die grote), precies ter groote van de originele speaker maakt.

Dus dat je een fentilator met de zelfde diameter in het gat van de speaker zet, ga daarna met licht effecten werken en je kunt een hele leuke originele mod krijgen.

ik weet niet hoe wat de diamter is van de speaker die erin zat, maar vast meer dan 120 mm.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
de diameter van het stoffilter is +- 14cm. Kun je huis/tuin/keuken ventilators dan wel laten draaien op een gewone atx voeding?

Verwijderd

nee, of heel erg langzaam, maar daar is wel wat op te verzinnen.

je kan hem, aan 220 hangen, en dan met een weerstand langzamer laten draaien.

misschien draait hij ook wel op 12V.

maar als het stof filter 14 cm is, kan je denk ik net zo goed een 120mm nemen.

Verwijderd

Ja, hierover heb ik ook eens nagedacht toen ik twee soortgelijke boxen zag liggen op zolder (merk: AIWA, is het niet? )

Het probleem waardoor ik afhaakte was dat je de boxen niet echt als basis kan gebruiken en dat de ruimte die je hebt kleiner is dan wat je aan de buitenkant ziet, aangezien dat voorste stuk (van plastic, dus kan je niet zoveel zelf aan veranderen) heel veel ruimte inneemt.

probeer eens zo'n box uit elkaar te slopen, maak er dan even wat pics van, dan kunnen we je wel verder helpen en misschien heb ik er ook nog wat aan ;)

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Het is idd aiwa en ik ben vanavond begonne dat ding beetje te 'slopen'.

The modding has begon ;)

Als er een CiP komt, dan zullen er waarschijnlijk weekelijkse updates komen.(hangt vanaf als ik de knoop door kan hakken kwa ventilatoren en de opstelling ervan)

Ik heb trouwens gekozen om de boxen toch met de zijkant naast elkaar te zetten, zodat ik i.i.g. 2 intake ventilatoren van 12 cm kan hebben.

Dit is laatste foto die ik hier ga posten, alleen om te laten zien wat er nou werkelijk in zit.

Afbeeldingslocatie: http://i27.photobucket.com/albums/c190/drooger31/afc7dce8.jpg

Ps. Let niet op de rommel, het is in de garage, op de werkbank, van m'n pa.

[ Voor 25% gewijzigd door drooger op 16-12-2005 22:13 ]

Verwijderd

Ik heb eens een P3 in een (zeer) oude Pioneer versterker ingebouwd ...
Deze doet inmiddels al een flinke tijd dienst als intern webservertje hier :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loqutus/fotos/www.gif

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

Als je de speakers naast elkaar zet kan je imo een goede flow ontwikkelen. dat vind ik er persoonlijk ook wat mooier uitzien !

je moet je moederbord als het ware klemmen tussen de 2 speakers (je zal de diepte aan moeten passen. neem evt ook een mATX mobotje! op die manier komt de flow ( neem een BTX opstelling ) over heel je mobo heen. en je kan er nog veel in kwijt (dus voor en achter je mobo wat schijven, voeding..)

wel lastig om fans te zoeken van 140 (zitten in huntkey voeding van 30 euro...) of 160 mm... of 120 is voldoende.

[ Voor 63% gewijzigd door Nox op 18-12-2005 13:07 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Ik doe dus de speakers met zijkant naast elkaar, en d'r komen 120 mm ventilatoren in. Ik ga niet te veel hier vertellen want er komt wel een speciaal topic over.

Overigens ga ik niet m'n pc erin bouwen, maar een server(die ik nog niet heb, dus kan nog tijdje duren voordat topic verschijnt). Kleine wijziging in het plan, maar dat maakt voor de rest niet veel uit, scheelt me iets van 2 keer een pc van case laten verwisselen en je weet maar nooit wat er mis kan gaan, als je alleen al in 'De mislukkelingen' kijkt ;)

edit: ik heb ook al wat dingen besteld(toen ik nog het plan had om m'n 'gewone' pc erin te bouwen), die gaan nu dus gewoon in m'n huidige pc(psu modding kit, hdd silincer).

Kan een voeding van een pentium 3 server, wel ccfl's en ventilatoren erbij draaiende kunnen houden, of is dat over z'n max?

[ Voor 29% gewijzigd door drooger op 18-12-2005 14:37 ]

Verwijderd

@ EL q , ziet er mooi uit!!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Die versterkert gebruik ik nog, das wel een goede :P

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

@ EL q , ziet er mooi uit!!
Dank je :)
Koenzie schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:37:
[...]

Die versterkert gebruik ik nog, das wel een goede :P
Ja het was zeker een goede ... totdat r een glas bier overheen ging. *VONK*

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:01:
[...]
Ja het was zeker een goede ... totdat r een glas bier overheen ging. *VONK*
haha :D bier en hardware is natuurlijk nooit een goede combinatie he :P

tweak alcohol vrij :D :'(

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:10

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:35:
Ik heb eens een P3 in een (zeer) oude Pioneer versterker ingebouwd ...
Deze doet inmiddels al een flinke tijd dienst als intern webservertje hier :)

[afbeelding]
Excellent!
Ik ben bezig met een Harman/Kardon AVR 630 casemod 8) Ik vind het wel ultiem, zo'n huwelijk tussen pc en audio-apparatuur.
Pagina: 1