[Software] Audio van Windows doos op Mac?

Pagina: 1
Acties:

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Ik heb al een paar keer gezocht maar helaas niet gevonden terwijl ik gok dat er toch wel een oplossing moet bestaan voor mijn probleem. Het probleem is dat ik erg cheap ben en dat we hier (op de studeerkamer) maar 1 set boxen hebben. Mijn vriendin is mijn MP3s echter regelmatig helemaal zat en het zou dan ook handig zijn als zij haar muziek ook af en toe eens over de speakers kan gooien. De speakerset heeft maar 1 ingang en het aan elkaar knopen van de uitgangen van de PC en de Mac leek me niet zo heel verstandig.

Nu staat de mac eigenlijk altijd aan dus leek het me wel handig als de Mac alle audio van de Windows machine zou ontvangen waarna de Mac dit meteen afspeelt op de speakerset. Nu kan dit natuurlijk heel ouderwets via een kabeltje maar dan moet ik weer een kabel loskoppelen/aankoppelen als ik eens met m'n Mac op stap ben. Het zou handiger zijn als er op de windows bak een klein programmatje zou draaien dat al het geluid over het netwerk naar de Mac streamt. Dat moet toch niet zo heel ingewikkeld zijn lijkt me :?

Probleem is echter dat ik niets kan vinden dat een beetje aan mijn eisen voldoet. MP3 servers enzo zijn leuk maar nogal overkill. Verder zit je dan op de Mac meestal met een buffer waardoor alles vertraagd wordt afgespeeld. Niet bepaald optimaal dus.

Heeft er iemand een idee? Of heeft er iemand een idee hoe ik dit zelf op zou kunnen lossen? Zoeken op Google is vrij kansloos, 9 van de 10 keer gaat het over pure windows oplossingen. Versiontracker heeft ook niet echt iets nuttigs in de aanbieding, zijn er betere sites met Mac software?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
iTunes?

• bartvb
Is volgensmij ook geen optie, ook niet als het alleen over MP3s zou gaan. Probleem van iTunes is dat het altijd een single-user database heeft wat niet handig is als je met meerdere mensen wat wilt doen met die database :)

Bovenstaande leek mij de snelste/makkelijkste oplossing, ook voor dingen als IM geluiden of nieuwe mail dingen.

Wat betreft de MP3s wil ik eigenlijk heel iets anders. iTunes is leuk zolang je niet teveel wilt en zolang je in je eentje bent. Zodra je meerdere mensen en meerdere PCs hebt wordt iTunes al snel onbruikbaar. Maar goed, dat MP3 systeem is een compleet ander onderwerp wat op zich ook maar weinig met Apple Talk te maken heeft.

• Matias
  • Niet online
iTunes biedt een stream optie naar andere iTunes gebruikers binnen hetzelfde netwerk.
Stel jij hebt een lijst van mp3's op de pc in iTunes, en je wilt die op je mac afspelen, zet je sharing aan in iTunes, en de PC verschijnt met zijn library in jou iTunes op de mac.

Daar doelde ik eigenlijk op. Single-user database maar met streaming binnen een netwerk ;)

Edit: Ik snap je verhaal nu pas, in het kort, je wilt de audio-out van je pc > via je mac > streamen naar je speakerset. Waarom zou je dit softwarematig doen? Je kan zoals je zelf al aangaf toch gewoon 2 signalen naar 1 reciever sturen? Zolang je niet beide op vol volume aanzet zal er niet erg veel gebeuren lijkt me. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Matias op 14-12-2005 15:26 ]

• bartvb
Dat iTunes gebeuren wist ik. Dan heb ik de Library van m'n vriendin in mijn iTunes maar dan moet ik zelf die muziek opzetten vanaf mijn laptop. Het idee is juist dat _zij_ kan bepalen wat er gedraaid wordt. Het streamen van de output van haar iTunes is dus wat ik wil, niet het delen van haar library :)

Ik heb geen idee of het goed gaat als ik die twee line-outs fysiek aan elkaar plak. En eerlijkgezegd wil ik dat liever niet proefondervindelijk vaststellen :) Als iemand met zekerheid kan zeggen dat het geen probleem is dan ben ik ook gelukkig, is eigenlijk nog een betere oplossing, minder (geen) latency, geen wazige software, werkt ook als mijn powerbook niet thuis is...

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Klein mengpaneeltje tussen je PC, MAC en versterker?
Jouw schuif dicht, haar schuif open en voila...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Misschien is dit ook in twee-weg uitvoering te krijgen? Even een audiozaak binnenlopen...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Matias
  • Niet online
bartvb schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:48:
Ik heb geen idee of het goed gaat als ik die twee line-outs fysiek aan elkaar plak. En eerlijkgezegd wil ik dat liever niet proefondervindelijk vaststellen :) Als iemand met zekerheid kan zeggen dat het geen probleem is dan ben ik ook gelukkig, is eigenlijk nog een betere oplossing, minder (geen) latency, geen wazige software, werkt ook als mijn powerbook niet thuis is...
Ik heb zelf zo'n setup met een gamecube en een pc gehad.. Werkte prima, ook als beide apparaten aanstaan. Ik kan niks garanderen, maar als je speakerset een normale versterker heeft moet het gewoon goedgaan.

• bartvb
Deze heb ik nog wel 1 liggen:

Afbeeldingslocatie: http://cosh.ag/pics/thumbs/mgaud201.jpg

Eens kijken of ik ergens kan vinden hoe het nou precies zit als je twee line-outs op 1 line-in aansluit. Nieuwe speakerset is wel te overzien op zich, line-out van m'n powerbook verprutsen is een stuk vervelender :)

[ Voor 2% gewijzigd door bartvb op 15-12-2005 13:36 . Reden: Verkeerde plaatje :) ]

• Matias
  • Niet online
Mwah dat lijkt me sterk aangezien het om minimale wattages gaat. Ik neem aan dat je speakerset een versterker heeft?

Edit: Je sluit m niet direct aan op je speakers toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Matias op 15-12-2005 14:03 ]

• bartvb
Nee, is een simpele Laptec set met versterker.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

bartvb schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:21:
Het probleem is dat ik erg cheap ben en dat we hier (op de studeerkamer) maar 1 set boxen hebben.
bartvb schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:36:
Nieuwe speakerset is wel te overzien op zich
:? :?

waarom moeite doen dan? koop dan gewoon een extra set...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Misschien heb ik het probleem niet helemaal voor ogen, maar is een samba-share niet een optie?

Verwijderd

Niet geheel ontopic, maar Windows Doos? Dat is net zoveel computer als een Mac.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Misschien met : http://www.jackosx.com/ en dan NetJack. Verder zou je dan een Jack server moeten opzetten op de windows bak.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• bartvb
Hmm, dat lijkt precies te zijn wat ik zoek :) Erg suf dat ik dat nu pas zie :\

Ik kwam net stom toevallig dit tegen:

http://plasq.com/wormhole

Lijkt het probleem ook op te lossen maar dan voor 50 dollar.

Bedankt voor de Jack Audio tip!
Pagina: 1