Toon posts:

Bios instellingen reset telkens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Bios met een PC die ik moet repareren.
Ik kan helaas geen details geven van moederbord/bios versie, aangezien ik nu ergens anders ben.

De symptomen zijn het telkens (eens in de paar dagen) resetten van de tijd instellingen en de harddisk boot priority (ik ga er vanuit dat heel Bios naar default gaat). Het lastige is hierbij dat het moederbord automatsch de IDE HD pakt als primary, en je zelf moet instellen in Bios dat hij de SATA HD moet gebruiken, waardoor Winoows op SATA niet meer opstart

Wat ik geprobeerd heb is het vervangen van het batterijtje in het moederbord, wat voor zover ik wist een oorzaak kon zijn, maar het probleem is er nog steeds.

Iemand nog ander tips wat de oorzaak tot het telkens reseten van Bios kan zijn?

Verwijderd

pak je het batterijtje zo beet of doe je er een plakbandje overheen? heb eens ergens gelezen dat het niet gezond is om de batterij zo beet te pakken

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hoe staat de CMOS reset jumper ingesteld :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:52:
pak je het batterijtje zo beet of doe je er een plakbandje overheen? heb eens ergens gelezen dat het niet gezond is om de batterij zo beet te pakken
Nadere toelichting gewenst :P Voor zover ik weet kan je alle batterijen wel gewoon vastpakken hoor, en een plakbandje eromheen :? Dan doet hij het niet hoor, met plakband eromheen :Y)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zo'n standaard knoopcel kan je prima met je handen vastpakken voor zover ik weet. Geef eens een bron :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kawaii op 14-12-2005 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:52:
Hoe staat de CMOS reset jumper ingesteld :)
Ik ga er vanuit dat die goed staan, aangezien hij anders blijvend reset zou zijn.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 14:18
Heb een soortgelijk probleem ook al eens gehad, toen lag het aan het feit dat de pc niet geaard was en de kast onder spanning stond.. Dit gaf blijkbaar storingen waardoor de bios flipte.

BOE

Verwijderd

Het is natuurlijk het beste om dat batterijtje in een statisch vrij zakje te doen, zo weet je zeker dat je geen risico loopt. :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat heeft het in godsnaam nut om een batterij in een antistatisch zakje te stoppen :? Er zit echt geen ESD gevoelige hardware in... en je zal echt geen superschok krijgen van 2000A ofzoiets dergelijks :+

C:\>_

Verwijderd

je batterij heeft ook een plus en een min kant, het komt volgnes mij niet zo nauw, maar het kan helpen het te draaien een ¼slag, en dan testen, en weer opnieuw een ¼ slag. het kan zijn dat je oude batterij gewoon kapot was en deze er niet goed inzit.

wat ook kan zijn is dat er iets mis is met je mobo waardoor hij de batterij niet oplaad of pakt.
Pagina: 1