[Access] Query van 4 tabellen werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-04 21:03
Hey!

Ik heb 4 tabellen waarvan ik een query wil maken. Het gaat om een database van te assembleren printplaten.

In tblProducten staan alle printplaten met Omschrijving, klantnaam.
In tblZijde staat info afhankelijk van de boven- of onderkant, met verwijzing naar product. Niet bij elke printplaat verschilt de boven- en onderkant. Dan staat er wel een record in tblZijde, met zijde als nvt.
In tblOrders staan de orders met datums per dag, verwijzing naar product, zijde, productietijd in uur plus nog wat info.
In tblTemp staat een gegenereerde planning per uur, met verwijzing naar een order.

Ik heb al een query die zo is opgebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/margreet25/Query.gif
Als ik echter tblZijde toevoeg, gebeurt er niets meer als ik de query open, ook geen foutmelding. Dit ongeacht van de jointypes van tblZijde.

Kan een query wel meer dan 3 tabellen aan?
Bedankt!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Een query kan uit nog veel meer dan 3 tabellen staan, dat is het probleem niet. Welke relatie leg je tussen tblZijde en tblProducten? Kan je daar ook eens het plaatje van laten zien?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.