Internet MET router trager dan zonder

Pagina: 1
Acties:

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Eindelijk is die upgrade van kpn dan doorgevoerd :)
Nu zit ik alleen met 1 raar probleem.
Ik heb hier een Netgear WGT624v2 Wireless Router (vandaag de nieuwste firmware in geladen) en een Alcatech speedtouch home (1 van de eerste modems)
via Planet heb ik het Adsl-comfort abonnement.
Nu is mijn snelheid al geupgrade naar 6,1mbit...

Ok, nu het probleem.
Wanneer ik mijn modem heb aangesloten op mijn router... en ik download wat van een ftp of usenet dan haal ik max maar rond de 430kB/s
Echter, wanneer ik de router ertussen uit laat en de modem direct op mijn pc hang... haal ik 625kB/s.

Voorheen heb ik hier met de oude snelheid nooit last van gehad.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55

Nakebod

Nope.

Wat vaak een beperkende factor is op routers, is de WAN poort, ofwel waar je internet vanaf de modem op binnenkomt.
Of dat hier is? Als ik het zo lees lijkt het er wel op.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Stefan53xx
Nakebod schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:57:
Wat vaak een beperkende factor is op routers, is de WAN poort, ofwel waar je internet vanaf de modem op binnenkomt.
hmm.. kan ik hier iets aan doen dan ?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55

Nakebod

Nope.

Als dit ook echt de beperkende oorzaak is, andere router lenen van iemand, kijken of dat wel goed gaat? En als dat wel zo is zit er weinig anders op dan een nieuwe router. Of de Speedtouch als router gebruiken met een switch eraan, heb ik zelf ook, werkt ook prima.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je zou anders ook een 486 of pentium1 icm smoothwall of een ander linuxbased routingpakket kunnen gebruiken.
die hebben definately meer maximale throughput als een normaal routertje.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nakebod schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:57:
Vrijwel alle routers hebben minstens een 10Mbit WAN poort, daar zal het in dit geval niet aan liggen aangezien hij een 6Mbit verbinding heeft. Het probleem is meestal de processor in je router die het verkeer niet snel genoeg kan verwerken.

Daar is soms iets aan te doen door je firmware te updaten of je routing/firewall regels simpeler te maken. Het is niet ondenkbaar dat je toch echt moet uitkijken naar een router met snellere processor. Ik zou goed reviews lezen als je op zoek gaat naar een nieuwe. Het probleem is dat er niet zo veel landen zijn met zulke snelle consumentenverbindingen als Nederland, veel ervaring zul je er waarschijnlijk niet mee vinden.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Stefan53xx
MauritsvanBaerle schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:14:
[...]

Vrijwel alle routers hebben minstens een 10Mbit WAN poort, daar zal het in dit geval niet aan liggen aangezien hij een 6Mbit verbinding heeft. Het probleem is meestal de processor in je router die het verkeer niet snel genoeg kan verwerken.

Daar is soms iets aan te doen door je firmware te updaten of je routing/firewall regels simpeler te maken. Het is niet ondenkbaar dat je toch echt moet uitkijken naar een router met snellere processor. Ik zou goed reviews lezen als je op zoek gaat naar een nieuwe. Het probleem is dat er niet zo veel landen zijn met zulke snelle consumentenverbindingen als Nederland, veel ervaring zul je er waarschijnlijk niet mee vinden.
Ik heb het probleem gevonden.
Er zit een SPI Firewall in deze router. Wanneer ik die uitschakel zou de snelheid wel omhoog moeten gaan.
Echter wanneer ik deze uitschakel dan maakt hij helemaal geen verbinding meer met het internet.
Dat zou toch niet moeten kunnnen ?!

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Als je de SPI firewall uitschakelt maar je krijgt daardoor geen internetverbinding waardoor je niet kunt vergelijken, hoe kan het dan dat je denkt dat het aan de firewall ligt?

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik kan nergens in je verhaaltje lezen of (in het geval van dat je router er tussen zit) je gebruik maakt van het wireless gedeelte of met een kabeltje.
Als je gebruikt maakt van wireless zijn er heel erg veel snelheidsbeperkende factoren. Bijvoorbeeld afstand tot router (wat is het ontvangst) en of je encryptie gebruikt. Gebruik je een encryptie en is je ontvangst maar 11mbit (je connectie word trager naar mate je verder van je router zit) dan is 430kb/s wel ongeveer het maximale wat je zou kunnen halen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb zelfde probleem met mijn asus wl500g deluxe (1.9.2.7-6b) icm @home breedband.

Vorige modem (motorola sb4200e) met router deran haalde ik 450kBps down en 100kBps up. Nadat nieuwe modem(arris touchstone cm450) is gearriveerd haal ik gem 80kBps down met pieken van 100kBps, up nog altijd 100kBps. Zonder router haal ik met de nieuwe modem 650kBps down....

Rara hoe kan dat? is mijn router soms niet compatible met nieuwe modem of andersom?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Stefan53xx
Rocadi schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:05:
Als je de SPI firewall uitschakelt maar je krijgt daardoor geen internetverbinding waardoor je niet kunt vergelijken, hoe kan het dan dat je denkt dat het aan de firewall ligt?
Omdat ik op het fora van Netgear heb gelezen dat een user hetzelfde probleem had als ik (alleen dan van een provider in het buitenland) en bij hem was het dmv het uitschakelen daarvan wel opgelost.

• Stefan53xx
BlackMage schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:23:
Ik kan nergens in je verhaaltje lezen of (in het geval van dat je router er tussen zit) je gebruik maakt van het wireless gedeelte of met een kabeltje.
Als je gebruikt maakt van wireless zijn er heel erg veel snelheidsbeperkende factoren. Bijvoorbeeld afstand tot router (wat is het ontvangst) en of je encryptie gebruikt. Gebruik je een encryptie en is je ontvangst maar 11mbit (je connectie word trager naar mate je verder van je router zit) dan is 430kb/s wel ongeveer het maximale wat je zou kunnen halen.
Ik maak dan niet gebruik van het draadloos gedeelte... alles loopt gewoon via Cat5e.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

Net precies zo met mijn sweex routertje, voor de upgrade 333kbyte
na de upgrade ong 451kbyte.

En zonder de router 630 kbyte, ik heb nu ff winroute erachter gezet.
nu werkt het wel goed , maar wil toch weer router ivm stroom verbruik.

trowens wie weet eigenlijk het email adres van sweex ???

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Formuliertje om contact op te nemen staat op website: http://www.sweex.nl/contact.asp

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Grappig heb ook dit probleem dus, met router maar 340kb zonder router 630kb.

In mijn geval gaat het om een SpeedTouch Home in combinatie met een Edimax BR6004+

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HEHE, diepe zucht.... als goed is zijn verbinding en snelheids problemen nu voorbij-->

ik kom thuis, die nieuwe modem was al hele middag offline, en kon niet online komen.... Ik pissig bellen (10e keer of sow) en de gegevens van de modem zouden opnieuw toegevoegt worden. Dan moest ik 2 uur later stekker van modem deruit halen en dan ff wachten en er weer in doen. 1,5 uur voordat ik dat moest doen was modem al weer online :? ...
Maar ok, ik begon ook weer (bij datzelfde telefoontje) over de snelheidsverlies sinds de nieuwe modem en dat de router oorzaak blijkt te zijn. De helpdeskmedewerker die ik aan de lijn had gaf de gouden tip!
"Reset je router eens, factory default." En waarempel, het werkt! ik download nu mét router ertussen én met nieuwe modem zo'n 600kBps gem.

Nu maar hopen dat dat zo blijft, heb weinig hoop na al die problemen hier, is al 2 maanden slechte verbinding. En na die 2 maanden en 8 keer bellen werd ik eindelijk een keer doorverbonden met de technische dienst en kreeg ik een nieuwe modem toegestuurt om te kijken of dat de probleem oplostte. Of het opgelost is weet ik pas op lange termijn.....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb ik ook gedaan reset by default settings, en zelfs clear system configuration. Ook heb ik nog mijn Router opnieuw geflast met firmware nix hielp in dit geval.

Maar als een 10mbit wan poort hebt lijkt het me toch dat je dit tot de volle snelheid kan benutten.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

bartgrefte schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:41:
"Reset je router eens, factory default." En waarempel, het werkt! ik download nu mét router ertussen én met nieuwe modem zo'n 600kBps gem.
Zowie zo doen na elke firmware upgrade in het vervolg.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Stefan53xx
bartgrefte schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:41:

..
Dit heb ik al meerdere malen gedaan.. ook is bij mij de firmware geupdate... ook dit heeft geen effect gehad op de snelheid.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik ga maar een nieuwe ADSL2/2+ modem met 4ports switch kopen was ik toch al van plan nu alleen wat eerder ;)

• Stefan53xx
CycloneX schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:24:
Ik ga maar een nieuwe ADSL2/2+ modem met 4ports switch kopen was ik toch al van plan nu alleen wat eerder ;)
Haha jah zo kan het ook..
alleen het is in principe niet nodig.. die routers zouden het gewoon aan moeten kunnen aangezien hun wan doorvoersnelheid op 10mbit ligt..

• Stefan53xx
kickje..

iemand nog een idee? :*)

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:38

TAA

Liever IRC

Ja... had hier exact hetzelfde probleem met een oude Linksys router... zie het topic over de snelheidsverhogingen; pagina 42 in deel 2 ofzo :D

Anyway; de oplossing is om van de Home een Pro te maken en dan in een gewone LAN poort te prikken ipv de WAN poort. Daarna je router opniew configgen voor de nieuwe 'gateway'

Succes!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

uhm, aangezien er nog niet gereageerd is op mijn antwoord...
een oude 486 of pentium machine met 2 netwerkkaarten gebruiken en daar iets als Smoothwall op zetten?

ik draai zelf met een machine met W2K en Kerio Winroute Firewall. werkt geweldig.
geen gewone routers meer voor mij.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ja, ik heb zelf ff getest hierzo, wireless 54 Mbit > Linksys WRT54G > speedtouch 510 >> 430 KiloByte/sec.

Verbonden via 10/100 Lan > linksys > Alcatel >> 520 KiloByte/sec

ff mij probleem, ik kom niet verder als 5200 kbit op het modem (getrained dus).

Maar i.i.g. maakt het wireless gedeelte wel 100 Kb/sec verschil (daar schok ik wel even van(WPA security b.t.w.)
//edit//

nog ff paar keer vaker getest met wireless, het schommelt veel meer(tussen 320 en 470 Kb/s).
Via Lan stabiel op 520 Kb/s. Niet zoveel verschil dus eigenlijk tussen wireless of kabel.

my 2 cents: Denk dat het meer in routingcapaciteiten van de Router zelf..(misschien zou de pakketgrootte weer performance kunnen geven.

[ Voor 35% gewijzigd door punica op 15-12-2005 23:24 ]

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
McKaamos schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:14:
[...]

uhm, aangezien er nog niet gereageerd is op mijn antwoord...
een oude 486 of pentium machine met 2 netwerkkaarten gebruiken en daar iets als Smoothwall op zetten?

ik draai zelf met een machine met W2K en Kerio Winroute Firewall. werkt geweldig.
geen gewone routers meer voor mij.
een complete pc als router neerzetten vind ik toch wel zo'n onzin.

ik zou aanraden om gewoon een linksys wrt54g/s à 5 tientjes neer te zetten. 200mhz processor, 32mb geheugen en compleet hackbaar (en dus ultrakaal/snel te maken) als linux machine.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

litemotiv schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:23:
[...]

een complete pc als router neerzetten vind ik toch wel zo'n onzin.

ik zou aanraden om gewoon een linksys wrt54g/s à 5 tientjes neer te zetten. 200mhz processor, 32mb geheugen en compleet hackbaar (en dus ultrakaal/snel te maken) als linux machine.
ligt er aan waarvoor je het gebruikt.
een PC zou je ook nog eens een leuke web- of FTP server op kunnen draaien. of misschien een domain thuis, en dan access rights tot internet bepaald via AD en je routingpakket (oa. Kerio Winroute Firewall kan dat, om maar even een voorbeeld te geven.)
Ook icm virusscanners en contentfilters is een optie.

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
McKaamos schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:26:
[...]

ligt er aan waarvoor je het gebruikt.
een PC zou je ook nog eens een leuke web- of FTP server op kunnen draaien. of misschien een domain thuis, en dan access rights tot internet bepaald via AD en je routingpakket (oa. Kerio Winroute Firewall kan dat, om maar even een voorbeeld te geven.)
Ook icm virusscanners en contentfilters is een optie.
een server rechtstreeks op je router draaien is sowieso niet aan te raden om allerlei securityredenen. daarbij gaat alle performancevoordeel van een aparte machine verloren als je een 486 als router én nog eens als webserver gaat gebruiken.

p.s., op de wrt54g kan je ook gewoon een webserver draaien, ook met asp als je dat zou willen.

oh en p.s2, ook de wrt54g kan je een domain laten runnen en internettoegang op mac-niveau instellen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door litemotiv op 15-12-2005 23:38 ]

Pagina: 1