Toon posts:

iMac G5 snurkt zonder USB? (iPod nano charging)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn iPod nano heeft ongeveer 3 uur nodig (volgens de handleiding) om te laden, gewoon via USB op mijn iMac G5. Echter, mijn G5 in sleep-modus lijkt ook haar USB poorten te laten slapen. Dus om mijn nano op te laden moet ik eerst de sleep time-out uitzetten of 3 uur achtereen aan mijn lieve iMac werken. Hoe graag ik dat laatste ook zou willen, dat kan meestal niet.

Iemand een idee hoe de iMac G5 kan slapen met haar USB poortjes/oogjes ingeschakeld? Of andere oplossingen?

NB. Ik weet dat ik een losse lader kan kopen, maar dat vind ik onzin.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 10:49 ]

Verwijderd

Een USB-Hub ertussen stoppen, en dan wel een USB-Hub die zijn stroom uit het stopcontact haalt :)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:03:
Een USB-Hub ertussen stoppen, en dan wel een USB-Hub die zijn stroom uit het stopcontact haalt :)
Hence "Losse Lader" ;)

Verwijderd

Ik denk dat de user dat erbij heeft gezegd, omdat de user geen zin heeft telkens te moeten wisselen tussen de lader- en USBkabel. Op deze manier heb je best of both worlds: opladen, syncen en de rest van de dockfuncties :)

Verwijderd

Topicstarter
de "user" - ikke dus - is niet geheel vervuld van vreugde om de USB-hub oplossing. Ik heb zo'n ding verder nergens voor nodig en die extra powercable is natuurlijk niet zo mooi bij de anderszinds (vrijwel) draadloze iMac G5...

Maar is het werkelijk zo dat USB gewoon uit gaat tijdens sleep-modus? Kan je dat niet ergens afvinken?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:49:
de "user" - ikke dus - is niet geheel vervuld van vreugde om de USB-hub oplossing. Ik heb zo'n ding verder nergens voor nodig en die extra powercable is natuurlijk niet zo mooi bij de anderszinds (vrijwel) draadloze iMac G5...

Maar is het werkelijk zo dat USB gewoon uit gaat tijdens sleep-modus? Kan je dat niet ergens afvinken?
Alle poorten gaan uit, ook airport bijvoorbeeld. Dit is vervelend, maar wel logisch aan de ene kant. Misschien een oplossing om het scherm helemaal uit te zetten en de hd te laten slapen, maar de computer niet?

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een oplossing om het scherm helemaal uit te zetten en de hd te laten slapen, maar de computer niet?
Niet echt nee, want dat heb ik dus nu staan. Scherm en harddisk slapen maar computer zelf niet, maar dat werkt dus niet. :(

Verwijderd

Imac G5 ken ik niet, maar mijn X86 (no flame intended) heeft op zijn mobo een paar jumpers waarmee ik akn aangeven of de usbspanning eraf moet als mijn pc uit gaat, per combo van 2 usb poorten kan ik dit jumperen.
de onderste 2 heb ik dus altijd onder spanning staan voor mijn pocketpc.(batterij heeft zijn langste tijd gehad).
In het kort: kijk eens in het boekje van het mobo.(kun je zie Imac's weleens loskrijgen?)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:14:
Imac G5 ken ik niet, maar mijn X86 (no flame intended) heeft op zijn mobo een paar jumpers waarmee ik akn aangeven of de usbspanning eraf moet als mijn pc uit gaat, per combo van 2 usb poorten kan ik dit jumperen.
de onderste 2 heb ik dus altijd onder spanning staan voor mijn pocketpc.(batterij heeft zijn langste tijd gehad).
In het kort: kijk eens in het boekje van het mobo.(kun je zie Imac's weleens loskrijgen?)
Als dit al kan dan wordt het vanuit het OS geregeld, Macs schroef je niet zo open om jumpers te veranderen. Als het kan doen wij maccers het binnen het OS.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Ja maar als het dus niet binnen het OS kan :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Sage schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:19:
[...]

Alle poorten gaan uit, ook airport bijvoorbeeld.
Firewire blijft aan. Dat is opzich wel een oplossing, maar dan zal je alsnog een los kabeltje moeten kopen, en aangezien Nano's en Video's geen FiWi meer ondersteunen voor het overzetten van muziek is dat een beetje weggegooid geld...

Vooralsnog is de beste oplossing gewoon je iMac niet in slaap laten vallen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
dan koop je ene dockingstation voor de nano, via firwire

PSN: djmurcielago

Verwijderd

djmurcielago schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:42:
dan koop je ene dockingstation voor de nano, via firwire
Zijn die er dan? Lijkt me stug, want je kan alleen nog maar opladen via FiWi...
Pagina: 1