VPN range communicatie

Pagina: 1
Acties:

• mhilgenkamp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik heb het volgende probleem.

Als ik vpn maak met mijn server wil ik dat ik de andere range kan benaderen.

De range die mijn vpnserver (win 2k3 ras) verstrekt zit in de 10.0.0.x range.
het netwerk (op de zaak server / client win2k3) zelf zit in een 192.168.123.x range

Hoe kan ik het zo maken dat ik bijvoorbeeld via vpn 192.168.123.10 kan bereiken. Ik krijg dit maar niet voorelkaar lokaal zit ik trouwens in een 192.168.0.x range dus dan heb ik te maken met 3 verschillende ranges.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Misschien moet je je eens verdiepen in subnets en routering. Want je geeft alleen maar je ip ranges. Terwijl het juist zeer belangrijkrijk is wat je subnets zijn.

Daarbij wat heb je zelf al gevinden en of geprobeerd?

Waarom geeft je W2K3 server trouwens een andere IP range dan de range waarin je LAN zit?

Verwijderd

Op je router even een statische route aanmaken zodat computers uit de 10.x.x.x range kan communiceren met computers uit de 192.168.x.x range? ;) En anders gewoon zorgen dat ze in dezelfde range komen natuurlijk...

Verwijderd

Op je win2k3 RAS server moet ook "LAN and demand dial routing" aanvinken.

Ga naar het "routing and remote access console", selecteer je server, ga naar eigenschappen en vink op het tabblad "general" "LAN and demand dial routing" aan.

Bovenstaande zou de oplossing voor een van de potentiele oorzaken van je probleem kunnen zijn... dus altijd handig om na te kijken!

succes...

Verwijderd

Move PNS > NT

Verwijderd

je kan in het scherm waar je handmatig je ip invoert bij geavanceerd een 2e of 3e ip invoeren.

Je kan daar dus een ip in de range van de server plaatsen en je kan de server bereiken, mits de server in hetzelfde fysieke netwerk staat natuurlijk.

wat netter is routeren natuurlijk
Pagina: 1