Toon posts:

[Sat] Tips plaatsen schotel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

na mijn verhuizing afgerond te hebben moet ik ergens mijn schotel gaan neerzetten. Probleem is echter dat ik op de 2de verdieping zit en eigelijk negerens een gat door een buitenmuur zit (voor de coaxkabel naar de schotel).

Nu weet ik wel wat een boor is, maar of de huisbaas daar nu blij mee zou zijn? Er is opzich een dak van een uitbouw van het huis dat op dezelfde hoogte zit als mijn vloer, ongeveer 4 meter van de hoek van mijn kamer, waar de schotel ideaal zou staan. Maar als ik geen gaten mag boren moet ik eerst naar de kelder, dan via de buitenmuuromhoog en dan naar de schotel. Dat komt neer op ongeveer 70+meter coax kabel (ja groot huis :P).

- Is de signaalsterkte nog wel acceptabel met 70+ meter coax tussen schotel en reciever?
- Is er geen draadloze oplossing voor verbinding tussen schotel en reciever (erg onwaarschijnlijk :P)
- Waar is de kans het groot dat er in een oud herenhuis gaten naar de achtertuin zitten :P :D?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
70 meter is teveel

maar er zal toch wel ergens een luchtrooster of zo zitten

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:20:
70 meter is teveel

maar er zal toch wel ergens een luchtrooster of zo zitten
Nee maar kwam bij toeval dit tegen:
Slimline vensterdoovoer, platte kabel met 2 F-pluggen. Nooit meer gaten boren in de muur of venster. Ideaal voor huurwoningen.
Dat zou natuurlijk ideaal zijn...

Is het erg slecht voor de signaal kwaliteit om 2 koppelstukken in een kabel te hebben?

Verwijderd

Waarom overleg je niet eerst met de huisbaas voordat je je zorgen gaat maken om niets? Misschien vindt hij zo'n gaatje helemaal geen probleem.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:31

Spoooky

Core temp 37°C

Niet bij iedere huisbaas krijg je toestemming om een schotel te plaatsen. Vraag dus eerst je huisbaas. En misschien heeft hij wel een idee waar de schotel kan/mag.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 14:38
70 meter coax cabel zou wel kunnen neem dan wel de belden kabel is iets duurder. maar wel beter.

Daarnaast die venster doorvoor is een product wat speciaal daarvoor is gemaakt dus geen verlies eventueel kan er nog een kleine versterker tussen.
ik neem aan dat je niet moeilijk gaat doen met motoren er tussen enzo dan is het systeem zeker geen slecht idee.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:26:
[...]

Dat zou natuurlijk ideaal zijn...

Is het erg slecht voor de signaal kwaliteit om 2 koppelstukken in een kabel te hebben?
Niet heel slecht maar het levert wel signaalverlies op. Soms komen bepaalde frequenties (zenders) dan ook niet door. Maar met 70 meter kabel heb je ook signaalverlies. Een signaalversterker (voor sat) kan evt. wel helpen.

Maar ik zou gewoon een gaatje boren! Kun je later wel weer dichtsmeren hoor......

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:28
Hou er wel rekening mee dat je schotel uitgericht moet staan op 19.2 graden oost, dat je wel zeker weet dat je voor de schotel vrij zicht heb.

En gewoon boren door de muur, wel de door de voeg boren, dan kan je het zo goed als onzichtbaar wegwerken mocht dat ooit nodig zijn, en boor niet in gas of waterleidingen ;)
Pagina: 1