[XP] explorer.exe lijkt raar te doen

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi all,

Van het weekend m'n pc thuis voorzien van een nieuwe HD en daar XP Prof. + SP2 op geinstalleerd.

Nu is mijn probleem echter dat XP niet zo loopt zoals hij hoort te lopen. Het starten van een applicatie heeft tot gevolg dat er niets anders meer gedaan kan worden totdat de applicatie goed en wel opgestart is. So much for multitasking. :)

Ook bij het aflsuiten duurt het even voor hij afsluit. In een flits zie je dan een 'End program' box met explorer.exe staan.

De drivers zijn allemaal up-to-date, BIOS laatste versie, S-ATA BIOS 1 na laatste versie, pc is keurig opgeschoond en gedefragmenteerd maar het probleem blijft.

Voor de rest is het systeem wel gewoon snel. Alleen lijkt alles even te hangen als een programma gestart wordt.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Systeem specificaties:
AMD XP2600
Asus A7N8X Deluxe
2x 512MB PC3200
Radeon 9700Pro
150GB S-ATA WD

/edit:
Misschien ten overvloede, maar heb natuurlijk al op spyware en virussen getest. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MrJ op 14-12-2005 09:36 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

ik zou gewoon windows nog maar een keer opnieuw installeren... nog geen programma's installeren... als hij dan gewoon goed werkt weet je dat het aan een geïnstalleerd programma ligt. Als het dan niet goed werkt ligt het dus aan je hardware. Als het wel goed werkt één voor één de programma's weer installeren en opnieuw opstarten na installatie van elk programma. Als het plotseling niet meer goed werkt weet je dat het aan het laatst geïnstalleerde programma ligt.

hoop dat je hier wat aan hebt.... succes!

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ik kan nu iig al zeggen dat het voor 99,5% niet aan een programma ligt. Vanaf de eerste keer dat ik in XP kwam had ik dit al.

Had alleen de hoop dat het na de installatie van alle drivers/SP's ed wel over zou wezen. Helaas was dit niet het geval.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:56

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb ook van zoiets last! Ik ben nu ff een spyware + virusscan aan het doen. Ik heb ook pas sinds een paar dagen weer een nieuwe install, zou het een verkeerde SP2 build zijn oid?

* Technicality bookmarked

edit:
Isass.exe is de boosdoener :P Echt heel irritant ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Technicality op 14-12-2005 20:09 ]

Verwijderd

toch niet de pc die je hebt overclockt? >:)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:19:
toch niet de pc die je hebt overclockt? >:)
Had het al voor het overclocken droppie. :>

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ligt dus niet direct aan explorer.exe, maar elk willekeurig programma wat opgestart wordt blijft op 100% cpu staan als je voordat deze helemaal opgestart is een ander programma opstart cq. andere handeling uitvoert.

So much for multitasking dus. ;(

Iemand nog een idee, tip?

/edit:
Veel error 1517 in evenvwr.
Windows saved user COMPUTER\MrJ registry while an application or service was still using the registry during log off. The memory used by the user's registry has not been freed. The registry will be unloaded when it is no longer in use.

[ Voor 35% gewijzigd door MrJ op 18-12-2005 22:46 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 09:28
Je geheugen al getest?

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Yeps, via memtest86. Alles ok na 4 runs.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou volgens dit KB artikel het beste even dit programma kunnen proberen. Echter, dit zou volgens de verschillende pagina's die ik heb kunnen vinden alleen maar voorkomen (dat de fout wordt gegenereerd dus) als je af probeert te loggen en een service of driver laat bepaalde resources niet los. Worden die events bij jou (zoals het "hoort") gegenereert tijdens het afloggen, of ook gewoon bij een open staande sessie? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Dat zag ik ook ja.

Punt is dat die events alleen voorkomen als m'n systeem dus vast zit en ctrl-alt-del (wat het nog wel doet) --> Taskmanager niet de verwachte Taskmanager brengt waarna ik via ctrl-alt-del --> Log off probeer er alsnog uit te komen zonder een harde reset (wat dus niet lukt). :)

[ Voor 3% gewijzigd door MrJ op 19-12-2005 00:12 ]

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik weet dat mijn vader ook last heeft van zoiets op zijn computer (hij heeft iig precies wat dat artikel van Microsoft zegt). Zijn "oplossing" is om via ctrl-alt-del in de taskmanager te komen, en dan in het menu naar afsluiten-uitschakelen, dan sluit de pc namelijk wel snel af. Ook ikzelf heb er een tijdje last van gehad, maar nadat ik met een normale Windows-installatie-cd Windows ging installeren, ipv met zo'n herstel-cd van de winkel, gaat alles weer goed :)

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
XP cd erin, Booten van cd.

Bij het welkom scherm, druk je op enter, zodat er een "nieuwe" install gestart wordt. (druk niet op "r")

Vervolgens op F8 drukken...

In het volgende scherm staat je XP install (C:\WINDOWS "Microsoft Windows XXX*")

Druk hier wel op "r" als je dat ziet staan, zie je dit niet ga dan niet door

Nu moet je 15 sec. wachten totdat hij opnieuw is opgestart, gun hem die 15 sec. ook!

Nu installed XP alle benodigdheden om goed te kunnen draaien, MAAR je behoud alles :Y)

* = Professional / Home

[ Voor 21% gewijzigd door Big-R op 19-12-2005 00:55 ]

Greetz Big-R

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Zal dat dan maar eens proberen denk ik. Vond het zelf niet nodig aangezien de problemen al begonnen direct na een verse installatie.

Maar goed, baat het niet, schaad het niet.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Kickje.

Probleem was trouwens opgelost toen ik alles in een nieuwe kast met nieuwe PSU zette. Kennelijk was 350W niet genoeg (nu 450W) en kreeg ik daardoor de OS lockups...

Pagina: 1