Toon posts:

[java] starttijd - stoptijd = totaal lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de soms starttijd - stoptijd = totale tijd. Maar dat lukt niet echt Ik heb in het script nog een startknop met startvakje en een stopknop met stopvakje. Als ik op start druk dan komt in startvakje een tijd en bij het klikken op stoptijd de stoptijd in het stopvktje. Dat werkt Maar nu wil ik een totale tijd vakje krijgen. Dus als je op Telefoonknop druk dat totale tijd wordt weergegeven. Waar zit het probleem weet iemand dat?

Hoop zo genoeg informatie gegeven hebt

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
        TELknop = new Button("Telefoon");
        TELknop.addActionListener( new PlusKnopHandler());
        TELknop.setBounds(160, 25, 50, 20);
        add(TELknop);

Totaal = new TextField(10);
        Totaal.setBounds(30, 85, 160, 20);
        add(Totaal);

class PlusKnopHandler implements ActionListener { 
public void actionPerformed (ActionEvent e)
{

String invoerstring1 = t_startTijd.getText();
    int starttime = Integer.parseInt( invoerstring1 );

String invoerstring2 = t_stopTijd.getText();
    int stoptime = Integer.parseInt(invoerstring2);

int resultaat = starttime + stoptime;
    Totaal.setText(""+ resultaat);

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 15:39 ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Java:
1
2
3
4
5
6
7
long begin = System.currentTimeMillis();

// doe iets

long durance = System.currentTimeMillis() - begin;

// nu heb je de verstreken tijd in milliseconden

Edit: crap te vroeg op alt+s gedrukt :+

Edit: met dank aan de wakkere Silencer_NL :)

[ Voor 62% gewijzigd door Apie! op 14-12-2005 09:18 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Als ik ergens in je brei de code kon vinden die het sommetje uitvoert, dan kon ik je wellicht helpen. Kan je even highlighten waar 't probleem zit? Of kan je misschien alle overbodige code weg-editten?

Siditamentis astuentis pactum.

• Apie!

Apie!

oh en in Java heb je natuurlijk geen 'script', maar gewoon 'code' :)

en we hebben hier [code] tags voor code formatting en voor Java gebruik je [code=java]
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
class ObjectWrapper{
    private Object o = null;
    public void setObject(Object newObject){
         this.o = newObject;
    }
    public Object getObject(){
        return this.o;
    }
}

[ Voor 73% gewijzigd door Apie! op 14-12-2005 09:15 ]

Blown past falling sands

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

SilencerNL

No remorse

Apie! schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:08:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
long begin = System.currentMillis();

// doe iets

long durance = begin - System.currentMillis();

// nu heb je de verstreken tijd in milliseconden

Edit: crap te vroeg op alt+s gedrukt :+
Uhm, krijg je hier geen negatieve waarde uit? stell begin = 100 en 10 milliseconden later 110. Dan doe jij dus 100 - 110.. das een negatief getal.. Wellicht gaat het daar verkeerd

Don't dream your life, live your dreams!

• Apie!

Apie!

damn, jij bent wakker :)

het is natuurlijk System.currentTimeMillis() - begin 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Apie! op 14-12-2005 09:17 ]

Blown past falling sands

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

SilencerNL

No remorse

Maar goed, ik kan de code waar het hier eigenlijk over gaat ook niet vinden van de post van de TS. Misschien kan de TS hier even het stukje code plaatsen waar het om gaat, en niet zijn hele .java file deponeren?

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
Varienaja schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:10:
Als ik ergens in je brei de code kon vinden die het sommetje uitvoert, dan kon ik je wellicht helpen. Kan je even highlighten waar 't probleem zit? Of kan je misschien alle overbodige code weg-editten?
mijn probleem is dat ik niet weet hoe je dat doet. Ik heb boek van school kan ik niks vinden

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De vraag is of je alle overbodige code kan verwijderen en even los kan aangeven in welk stuk code je probleem nu ongeveer zit. Het lijkt me dat dat wel moet lukken toch?

Bekijk anders P&W FAQ - De "quickstart" en P&W FAQ - Leer **** debuggen!! eens. Dan weet je wat we eigenlijk van je verwachten op het moment dat je een topic opent.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ik heb aangepast hoop dat zo wel goed is

Verwijderd

Het is duidelijk dat TS hier nog helemaal geen code voor heeft aangebracht
Of het anders niet post. :? .

Wat je moet doen is de 2 extra knoppen die je nog hebt op de zelfde wijze afhandelen als de start en stop knop. Ik neem aan dat je dit lukt??

Dan bij de methodes waar je die knop actie afhandeld kan je leuke berekeningen met de start en stop tijd doen want die zijn voor de gehele klassen gedeclareerd. En hoe je dat dan weer in je txtvak laat zien heb je al code voor.

Suc6 ziet er als een leuke opdracht uit. :+

• Apie!

Apie!

ehh nee, je hebt je start post nu nog onduidelijker gemaakt dan ie al was...Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat je precies bedoelt met "Telefoongesprek bedraagt 360seconden en overigegesprek 600 seconden." Waar haal je die 'overige' vandaan? Een telefoongesprek duurt nou eenmaal zo lang als het durut, of is het overige de tijd om het nummer te draaien en wachten tot je verbinding hebt :?

Anyway, ik snap dat je een beginner bent, maar waarom zit er zoveel in je class Stopwatch? De naam impliceert dat het een class is met stopwatch functionaliteit. Dat er GUI dingen in zitten is tot daar aan toe (liever ook niet), maar het is zelfs verwoven met telefoongesprekken.

Ik had denk ik een class StopwatchScherm gebouwd die dingen op het scherm toont, een class Telefoongesprek en daarnaast heel misschien nog een class StopWatch die alleen tijd meet.

[ Voor 15% gewijzigd door Apie! op 14-12-2005 09:51 ]

Blown past falling sands

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 10:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het lijkt me handiger dat je eerst eens door je code gaat lopen en probeert te begrijpen wat het allemaal doet. De code die je daar plaatst is enkel voor het opbouwen van de GUI. Het daadwerkelijke starten en stoppen van de tijd gebeurt heel ergens anders. In de action listeners staat iig de code die bij die acties hoort. Met een beetje logische redenatie zou je zelf ook wel kunnen bedenken dat de totale tijd pas bekend is wanneer je op stop gedrukt hebt. Lijkt je het dan niet voor de hand liggend dat je wat code toe zou moeten voegen aan je stop handler?

Ik raad je trouwens aan om je posts voor het plaatsen nog even door te lezen. Fatsoenlijk nederlands leest een stuk prettiger.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
heb het bijgewerkt maar nu alleen waar zit het fout. volgens het boek moet het werken zo. Ik heb wel iets anders gedaan in het boek. maar volgens mij moet het zo werken. Maar dat doet die niet :|

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
We willen je graag helpen, maar hou er rekening mee dat we het scherm dat jij voor je hebt niet zien en momenteel is mijn glazen bol in reparatie ;), dus zul je in je posts de benodigde informatie moeten opnemen.

Wat werkt er niet, krijg je foutmeldingen tijdens het compileren of tijdens het runnen van je applicatie?
Of helemaal geen foutmeldingen?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Het probleem zit hem in het feit dat je starttijd en stoptijd bij elkaar optelt. Je moet juist starttijd van stoptijd aftrekken, zoals eerder gezegd in dit topic.

Overigens denk ik dat je het geheel wat netter kan oplossen, maar dat is een ander verhaal.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
Sorry
Heb het zelf al gefixt

Bedankt voor dat jullie me wouden helpen _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1