In SQL 2000 heb ik de backup van een database gescheduled mbv een maintenance plan. Nu kan ik in het geval van On success of On failure een Alert laten zenden. Nou zou ik graag willen dat ie bij een failure een message sendt met 'Backup niet gelukt' en bij een success een 'Backup gelukt'. Ik heb 2 alerts aangemaakt, een met de tekst voor als het fout gaat en een voor de tekst voor als het goed gaat. Ik gebruik de optie Net Send om de boodschap naar het betreffende scherm te zenden, maar er komt alleen maar een algemene boodschap aan (weet even niet uit m'n hoofd de tekst), maar de bijbehorende tekst staat er niet bij. Bij de jobs heb ik ook aangegeven dat die ene specifieke alert verzonden moet worden naar die ene specifieke operator, maar het lukt niet echt. Een testmessage van SQL 2000 laten versturen naar diezelfde operator werkt trouwens wel goed, die komt met tekst en al aan.
Kun je niet een Cmd ding uitvoeren? Dat gebruik ik nog wel eens vanuit een DTS package. Je kunt dan gewoon een "net send" uitvoeren, zoals je ook vanuit je windows command prompt zou doen.