Asus A8V Deluxe probleem

Pagina: 1
Acties:

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-05 20:33
Hoi,

Ik zit met een vervelend probleem. Ik zal eerst even mijn specs vermelden..

Asus A8V Deluxe
AMD 64 3200
2x 512 kingston pc3200
2x sata hitatchi raid 0 (op de onboard promise controller) (windows)
1x hitachi ata schijf (ook windows voor testing)
XFX 6800 LE

Probleem is als volgt:

Mijn XFX kaart doet vreemd. Elke keer als ik Windows installeer + de NVIDIA drivers kappen me spellen ermee (reboots, bsod's e.d.). Het begon met WOW... spel klapte er zonder reden uit. Vorige week nog feilloos kunnen spelen en heb ook nog een 3d mark 2k5 gerund zonder problemen.

Op me ATA schijf precies hetzelfde euvel.

Heb daarnet de kaart in een anders systeempje gestopt en 3d mark draaide (helaas) perfect.
Heb uit datzelfde systeem een radeon 9200se op mijn A8V geplaatst en die kaart doet ook vreemd.

Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem zou moeten zoeken? Of is er iemand die een soort gelijk probleem heeft gehad met dit bordje? Het is echt onwijs vervelend

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
huisgenoot van me heeft altijd problemen met geheugen in dat mobo... niks wil eigenlijk stabiel lopen, ik heb hem ingesteld op de allerzwakste timings en hoogste voltage, scheelt een beetje maar wil af en toe nog wel eens crashen. diverse soorten geheugen geprobeerd, corsair, twinmos speed premium, noname etc.

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:37
Ik heb na heel veel zoeken en proberen mijn (ook kingston pc3200) geheugen op 333mhz gezet, en nu draait hij echt super stabiel. Prime95 draait de hele nacht door, zonder problemen... Ik hoop dat je er wat aan hebt!

• Phenomenon1985
Heb net me AGP op 4x gezet. Maar dat mag ook helaas niet baten.

Ik ga nu ff dat Prime95 progje proberen. Daarna ga ik me geheugen maar ff op 333MHz zetten...

ik laat me results hier weten

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding heb je? Merk, vermogen...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:48
Bij mij wou ie met een GF 440MX van MSI ongeveer 8 van de 10 keer niet opstarten. Kreeg ik een VGA error, of CPU overclock error. De paar keren dat ie dan wel startte was er geheel niets aan de hand, totdat ik ineens om de een of andere reden weer moest rebooten. Heb nu een FX5200 (ook cheapo), nooit problemen meer. Misschien niet geheel gerelateerd, maar het laat wel zien dat dit bord nogal gevoelig is voor bepaalde hardwarecombinaties.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik had dit boardje ook in de non-Deluxe versie en dat was een grote hell met 2x512MB TwinMOS Speed Premium en een 9800Pro.

Zomaar tijdens spellen de monitor in standby kicken, rebooten, uitvallen e.d. AGP snelheid op 4x zetten en fast writes hielp gedeeltelijk.

Nu een ander moederboard en alle problemen zijn weg :D.

Verwijderd

Ik heb het zelfde mobo gehad ook met een 6800le, ik had in het begin ook wat problemen deze had ik overigens niet als ik de standaard IDE drivers van windows gebruikte. als ik die van nvidia installeerde dan was het dikke sh*t

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:36:
Ik heb het zelfde mobo gehad ook met een 6800le, ik had in het begin ook wat problemen deze had ik overigens niet als ik de standaard IDE drivers van windows gebruikte. als ik die van nvidia installeerde dan was het dikke sh*t
Ja ik snap dat je problemen had met de Nvidia IDE drivers; er zit een VIA chipset op dit bord. 8)7

• Phenomenon1985
Voeding is een Zalman 400 watt :)

mja, net weer een reboot. AGP op 4x gezet... msschien nog ff die fast write shit veranderen. Geheugen ook al op 333 mhz gezet.

Iemand anders nog tips (plzzz)

heb overigens alle standaard drivers van de website van asus gedownload

[ Voor 16% gewijzigd door Phenomenon1985 op 14-12-2005 21:39 ]

Pagina: 1