Toon posts:

[9800 Pro] Beeld wordt af en toe zwart, valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week allemaal nieuwe hardware aangeschaft, namelijk het volgende:

Asus K8V-X
AMD Sempron 64 3000+
512 mb DDR
Radeon 9800 Pro 256 mb
Sweex voeding 350Watt

In eerste instantie leek alles goed te werken, maar na ongeveer een uur werd het beeld zwart en het lampje van het beeldscherm oranje. Net alsof het beeld op standby ging dus. Verder ging de muziek wel gewoon door, dus de pc zelf crashte niet. En na een reset had ik dan gewoon weer beeld, totdat 1 min-1 uur later (telkens verschillend) het beeld weer op "standby" ging. Dit is trouwens allemaal tijdens actief gebruik van de computer.
Na wat onderzoek bleek dat het beeld niet, tot 1 keer per 2-3 uur, zwart werd als ik geen drivers had geinstallerd voor de VGA. Dus gewoon de standaard windows drivers. Dus mijn idee was dat het aan de drivers lag, maar ik heb ongeveer alles geprobeerd wat er te vinden is en het probleem blijft.

Wat ik verder zelf al heb geprobeerd is:
Andere voeding, ipv 350W, 400Watt ook van Sweex.
Memtest86 gedraaid. Na een uur nog geen errors.
Ander beeldscherm gebruikt.
Een oude geforce 2 gebruikt, hierbij zijn er geen problemen.
Andere 9800 Pro 128 mb van een vriend van mij. Hierbij waren de problemen ook aanwezig. In zijn systeem draait deze kaart perfect.

Verder is de videokaart ook niet extreem heet, blijft onder de 40 graden.

Nu gebeurt er sinds een paar uur weer wat anders, namelijk dat de pc automatisch reboot na een zwart scherm als ik 30 sec wacht. Ook al heb ik de optie "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitstaan. Ik heb pas een keer een blauw scherm gehad, maar die kon ik toen niet lezen omdat daar allemaal zwarte strepen doorheen stonden.

Ik ben nu echt door al mijn ideeen heen. Heeft er iemand misschien nog suggesties wat ik nog zou kunnen proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik heb die zelfde probleem en ook nog geen oplossing voor gevonden :(

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

"out of range" 9800 pro is ongeveer hetzelfde probleem.
Ik had dus ook dit probleem. Ik heb nu een nieuw moederbord (ander type) en het probleem is nu opgelost. Het lag bij mij blijkbaar aan het moederbord.

Is je Radeon wel voldoende gekoeld, heb je 'm al schoon gemaakt? (klein koelertje wil behoorlijk veel stof in komen. De artifacts kunnen namelijk door een warmteprobleem komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de VGA ondertussen al teruggestuurd naar de winkel, ik zal de komende paar dagen wel een nieuwe krijgen. Hopelijk is het dan opgelost en anders post ik weer wel wat :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als een andere videokaart je probleem niet oplost, dan lijkt het me dat het niet aan de videokaart ligt. Ik zie dat je een voeding van Sweex hebt. Die dingen zijn vaak erg brak, probeer eens een voeding van een degelijk merk. Waarschijnlijk kan die voeding je videokaart niet trekken. Dat zou ook verklaren waarom ie het bij de Gforce 2 wel goed doet.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 06-01-2006 01:27 ]

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-07 13:27
Probleem ligt vermoedelijk bij de Via chipset.

Heb net hetzelfde probleem (lees problemen) met een ATI9550 op een K8T800 chipset MB.
Ik moest mijn AGP voltage in de bios op 1.7Volt zetten om een deftig 3d applicatie te doen draaien en als ik de pc daarna in standby zette en daarna terug aan dan kon ik alles vergeten -> out of range etc artifacts ...

Ik heb het probleem kunnen oplossen door in de display settings naar advanced te gaan en daar de slider van agp settings van 8x naar 4x te zetten. Dan moet je ff rebooten.
Nadien waren de standby, en verhogingen van de agp voltage in de bios, opgelost.

Ik zou zeggen probeer het ook eens en laat het hier weten dan hebben andere mensen er ook nog iets aan!
Pagina: 1