Kan niet overklokken, windows negeert bios

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb een Asus A8N-e met een AMD 64 3200 processor op 2000 MHz.
Nou wil ik hem wat sneller laten lopen maar als ik vervolgens alles in Bios instel (htx4, fsb op 210, geheugen op 333) dan negeert windows gewoon alles en zet hem weer terug op 10x 200, echt wat ik ook doe. En in het bios staat er dus wel 2100 MHz maar in windows niet meer.

Echt alle programma's gedeinstalleerd zoals controllers, ntune, processor driver, CnQ, speedfan, AI booster.

Windows hoort toch gewoon naar het Bios te luisteren?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waar zie je die kloksnelheid dan?
Windows klokt out of the box je CPU niet anders hoor ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-01 15:53
Heb je de instellingen wel opgeslagen? :X

• Soldaatje
  • Niet online
CPU-Z en Everest home edition
Ik draai nu Bios 1008 en 1010 beta is al een tijdje beschikbaar. Everest zegt dat de juistheid van de
DMI data niet gegarandeerd kan worden.

Verwijderd

Da Devil schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:33:
Heb je de instellingen wel opgeslagen? :X
Mijn eerste gedachte ook.. :)

Verwijderd

zelfde mamabord en ik kan alles instellen wat ik wil met de drivers die op de cd staan en ik heb ook :
"de juistheid van de DMI data niet gegarandeerd kan worden" ,maar dan in sisoftware sandra
F10 in bios is een wijze keuze.

Verwijderd

Klinkt misschien gek, maar heb je je floppydisk uitgeschakeld in de bios? Zo ja zet hem dan eens aan en probeer het dan nog eens ;)

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:59:
Klinkt misschien gek, maar heb je je floppydisk uitgeschakeld in de bios? Zo ja zet hem dan eens aan en probeer het dan nog eens ;)
Ik heb zelfde mobo + cpu en met floppydisk aan of uit kan ik gewon overclocken.

De zekerheid dat hij zijn instellingen niet heeft opgeslagen is 99%

Windows klokt je alleen terug als je over je max heen zit. Als mijne te hoog word geclockt (maar toch in windows komt :? ) word hij terug geclockt. Heb al meerdere keren gehad dat hij 1 gig miste :P

• Soldaatje
  • Niet online
Met Asus PC Probe geeft hij wel de juiste instellingen aan: 225x10 terwijl de rest (everest,windows,amdclock,amdcpuinfo,cpu-z) 201,5x10 aangeven...
Alleen Asus Probe veranderd dus met de Bios instellingen mee.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Soldaatje schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:33:
Met Asus PC Probe geeft hij wel de juiste instellingen aan: 225x10 terwijl de rest (everest,windows,amdclock,amdcpuinfo,cpu-z) 201,5x10 aangeven...
Alleen Asus Probe veranderd dus met de Bios instellingen mee.
Je mobo is kapot. Anders is er geen verklaring voor...

Al een clean install gedaan? Ff doen ;) Meteen je chipsets updaten + bios flashen naar 1008.

• Soldaatje
  • Niet online
WingsOfFury schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:42:
[...]

Je mobo is kapot. Anders is er geen verklaring voor...

Al een clean install gedaan? Ff doen ;) Meteen je chipsets updaten + bios flashen naar 1008.
1008 heb ik al, ik heb net getest op welke snelheid hij nou draait en het blijkt dus dat 220x10 even snel is als 200x10... Pifast geeft exact dezelfde score 63,22 seconde. Dus Asus Probe zal dan wel fout zitten maar mijn hele Bios dus ook...

Overigens kan ik wel overklokken als ik Ai Booster opstart daarmee kan lukt het wel maar vannuit het bios dus niet. Is hier een verklaring voor? En heeft iemand ervaring met Bios 1010?

Edit: nog iemand met zelfde probleem: http://forums.anandtech.c...catid=28&threadid=1738600

Lol, hier zeggen ze ook dat je je floppydrive moet aanzetten, gaat het even probere, stand -bye.

Ja hoor het werkt! Ongeloofelijk een floppydrive aanzetten, maar goed deze mag dicht.

[ Voor 19% gewijzigd door Soldaatje op 14-12-2005 18:00 ]

Pagina: 1