[XP] Opnieuw activeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:23
Ik was aan het proberen internet te delen op m'n pc. Er was iets mis met de WMI-informatie. Na ff zoeken kwam ik er achter dat ik een service moest stoppen en vervolgens de inhoud van een repository map moest legen. Na opnieuw opstarten moest alles het weer doen, dit was niet het geval. De map was nog steeds leeg. Ik heb hem vervolgens helemaal verwijderd met de hoop dat Windows hem nu wel opnieuw zou aanmaken. Na opnieuw opstarten moet ik ineens Windows opnieuw activeren... hoezo dat en kan ik daar onderuit komen? (Ik heb helemaal geen code van deze versie, niet zelf geinstalleerd.)
Iemand een id?

Overigens heb ik media center edition, maar dat moet volgens mij voor dit probleem niet uitmaken...

Alvast bedankt!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Om te activeren heb je toch helemaal geen licentiesleutel meer nodig? Als de installatie met een legale key is gebeurd, heb jij geen enkel probleem! (online proberen activeren, of telefonisch)

• Dropsen
Dat dacht ik ook, maar hij vraagt er toch om. Bovendien kan ik volgens mij niet online, omdat ik dan eerst een draadloze verbinding tot stand moet brengen.
Maar wat ik eigenlijk wel wil weten, waarom moet ik nu opeens opnieuw activeren?

[ Voor 21% gewijzigd door Dropsen op 13-12-2005 23:56 ]

Verwijderd

De enige reden die ik kan bedenken waarom je opeens opnieuw moet activeren, is omdat Windows altijd wil her-activeren als je een bepaald aantal items van je hardware hebt gewijzigd (bijv. nieuwe cpu EN nieuwe harddisk EN nieuwe videokaart TEGELIJK, of iets in die richting.) Windows gebruikt WMI om hardware te identificeren hiervoor.

En als je de repository van een of andere WMI-service leeghaalt... dan stel ik me zo voor dat Windows denkt dat je opeens allemaal nieuwe hardware hebt, en dus zal er opnieuw geactiveerd moeten worden. Maar aangezien het nog steeds dezelfde hardware is als voorheen, zal dit geen problemen opleveren.

Wel maf dat hij dan om een key vraagt... Maar als het goed is, heb je een stikker op je pc met MCE waarop de licentiesleutel staat. Dat stikkertje is het bewijs dat je een geldige licentie hebt, en als je die niet hebt, heeft de verkoper die je het MCE-systeem heeft verkocht, jou opgelicht (aangezien het officieel niet los te koop is, maar enkel in OEM-versie samen met een pc).

Verwijderd

in princiepe moet het stikekrtje erop zitten, maar het kan ook zijn dat ze je gewoon het boekje geven met de sticker op de folie van het boekje.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 14:55

BertV

Handgemaakt

Is het eigenlijk bekend wat je mag veranderen?

Ik neem aan dat het moederbord moet blijven, maar de rest is vrij te wisselen?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Volgens mij mag je ook het moederbord veranderen hoor.
Ik heb namelijk mijn harde schijf aan de ene win xp instalatie met een via mobo gehad,
e toen aan een mobo met een nforce 2 chip zonder opnieuw te hoeven activeren ?

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• Dropsen
Aangezien ik geen code heb kan ik nu niet verder. Iemand een id om dit te omzeilen? Ik wil eigenlijk xp niet opnieuw installeren. En als mn vraag nu niet meer binnen GoT beantwoord mag worden, dan aub via e-mail.

Bedankt!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dropsen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:24:
Aangezien ik geen code heb kan ik nu niet verder. Iemand een id om dit te omzeilen? Ik wil eigenlijk xp niet opnieuw installeren. En als mn vraag nu niet meer binnen GoT beantwoord mag worden, dan aub via e-mail.

Bedankt!
kan aan mij liggen maar....... je hebt geen key code zeg je.
maar je kan hem wel opnieuw installeren ? volgens mij stopt ie dan ook weer naar 30 dagen toch ?
en nee....je mag hier geen illegale dingen vragen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dropsen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:24:
Controleer je mail maar even voor wat meer uitleg waarom dit niet toegestaan is op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.