Toon posts:

Breedbeeld notebook resolutie ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje verbaasd met mijn nieuwe notebook die ik gekocht heb bij paradigit omdat ik voor optimaal beeld zonder dat alles breed uitvalt op het hoogste resolutie moet zetten { 1680 / 1050 pixels } .
Als ik bij buroblad de resolutie op 1024 / 768 pixels zet valt alles breed uit zoals : foto,s / pictogrammen / letters zoal start : alle programma,s / outlook express / en heel belangrijk internet explorrer : site,s vallen breeder uit.
Als ik de resolutie op 1680 / 1050 pixels zet bij buroblad dan pas kan ik foto,s bekijken op normale grote en het buroblad en pictogrammen en teksten zijn dan ook normale grote maar wel heel klein .
En met die hoge resolutie 1680 / 1050 pixels is bij internet explorrer alles zo klein { bijna onleesbaar } en de pagina is ook zo klein .
Sommige pagina,s op internet kun je wel vergroten bij beeld / tekengroote / extra groot maar heel veel site,s zijn alleen gebaseerd op resolutie 1024 / 768 pixels en blijven dan ook heel klein op mijn scherm.
Bij paradigit zij een medewerker dat ik het beste op hoge resolutie 1680 / 1050 pixels kon zetten maar dat komt mij heel slecht uit dat ik heel veel internet pagina,s slecht kan bekijken omdat ze zo klein zijn .
Heb jij voor mij misschien nog een tip waar ik iets aan heb dan hoor ik dat graag.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Smarron

The bend

Ik vraag me ten eerste af waarom je per se een breedbeeld laptop wilde, daarnaast waarom neem je er 1 met deze resolutie ?

Maar om het probleem op te lossen kun je de tekstgrootte in IE wel groter zetten en de icoontjes op je bureaublad ook. Maar dan is het nut van een hoge resolutie wel een beetje overbodig geworden.

* Smarron surft heerlijk met 1600*1200 op een 15" laptopschermpje! :Y)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:37:
Sommige pagina,s op internet kun je wel vergroten bij beeld / tekengroote / extra groot maar heel veel site,s zijn alleen gebaseerd op resolutie 1024 / 768 pixels en blijven dan ook heel klein op mijn scherm.
Doe in een internetscherm eens CTRL indrukken en de "+", dan kun je de lettergrootte makkelijk aanpassen. Dat vergroot de leesbaarheid aanzienlijk terwijl je toch op de juiste resolutie werkt :)

Achteraf gezien had je er uiteraard goed aan gedaan de resolutie van je laptop eerst eens te proberen voor je hem zou aanschaffen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Op bureaublad, klik je met rechtermuisknop --> eigenschappen --> laatste tab instellingen --> geavanceerd --> dpi op groot (120)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Kwestie van wennen.
En het is inderdaad best dom dat je zoveel geld uitgeeft voor een laptop in deze klasse, terwijl je met jouw wensen honderden euro's had kunnen besparen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Ruil je laptop in voor eentje met een lagere resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was het een beetje zat met dat instellen van die resolutie en het steeds veranderen of te switchten voor het beste resultaat , het wilde allemaal maar niet lukken en ik vond dan die € 1299,00 erg veel geld en kwam er ook achter dat die breedbeeld schermen niks voor mij zijn.
Ik wil mijn internet site,s op mijn hele scherm zien en ook als ik foto,s bewerk wil ik die zo groot mogenlijk zien .
Dus ben ik terug gegaan naar Paradigit en heb mijn verhaal verteld en kon ik gelukkig mijn notebook omruilen voor een Acer 3000 met een normale beeldscherm en ik kreeg € 600,00 terug .
Mijn huidige notebook van € 729,00 voldoet aan al mijn eisen { internetten en foto,s bewerken.
Goede service van Paradigit .

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:29:
Ik was het een beetje zat met dat instellen van die resolutie en het steeds veranderen of te switchten voor het beste resultaat , het wilde allemaal maar niet lukken en ik vond dan die € 1299,00 erg veel geld en kwam er ook achter dat die breedbeeld schermen niks voor mij zijn.
Ik wil mijn internet site,s op mijn hele scherm zien en ook als ik foto,s bewerk wil ik die zo groot mogenlijk zien .
Dus ben ik terug gegaan naar Paradigit en heb mijn verhaal verteld en kon ik gelukkig mijn notebook omruilen voor een Acer 3000 met een normale beeldscherm en ik kreeg € 600,00 terug .
Mijn huidige notebook van € 729,00 voldoet aan al mijn eisen { internetten en foto,s bewerken.
Goede service van Paradigit .
Heel goed! Weer wat geleerd voor de volgende keer en netjes van Paradigit. Veel plezier in ieder geval met je laptop!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn afmetingen van mijn scherm in de breedte 30 centimeter is en in de hoogte 23 centimeter is , dus toch breedbeeld.
De resolutie staat op 1024 / 768 en ik heb helemaal geen last van breede gezichten met foto,s en de letters zijn ook normaal zoals de internetpagina,s die over het hele scherm verdeeld zijn zoals een gewoon monitor.
Allemaal heel fijn en overzichtelijk maar hebben alle notebooks deze resolutie dan ?????

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dat is idd breder dan hoger, maar volgens mij houdt daar de overeenkomst met breedbeeld op.

Het gaat om de verhoudingen he tussen de hoogte en breedte.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:18:
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn afmetingen van mijn scherm in de breedte 30 centimeter is en in de hoogte 23 centimeter is , dus toch breedbeeld.
De resolutie staat op 1024 / 768 en ik heb helemaal geen last van breede gezichten met foto,s en de letters zijn ook normaal zoals de internetpagina,s die over het hele scherm verdeeld zijn zoals een gewoon monitor.
Allemaal heel fijn en overzichtelijk maar hebben alle notebooks deze resolutie dan ?????
dat is geen breedbeeld. Alle "vierkante" schermen zijn 4:3 schermen (uitgezonderd 17" tft schermen, die zijn 5:4), iets breder dan hoog dus.
Breedbeeld is 16:9 of 16:10 (laatste is wat algemener in de laptopwereld).

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Volgensmij bestaat de acer 3002 niet eens met een 4:3 verhouding.
heb je hier niet te maken met een 1280x800/evt. 768 verhouding?
in princiepe is voor de meeste een hogere resolutie alleen maar een verademing, ik denk dat je daar alleen aan moet wennen.

Je hebt in je specs ook een 15" desktoptft, staan die zijn 1024x768, dan komt alles behoorlijk groot over.
Jij ziet kleiner als een nadeel, maar heeft eigenlijk alleen maar voordelen, mits je echt niet goed erop kan kijken, het geeft je heerlijk veel ruimte, kan meer pictogrammen kwijt.

Wat jij zegt slechter fotobewerken op hogere resolutie klopt niet, alleen maar beter, om de volgende redenen:
* je hebt meer pixels, dus verfijndere afbeelding, mocht het een kleine afbeelding zijn die echt te klein is dan zoom je wel in (geeft hetezelfde resultaat bijna als plaatje 100% op 1024x768 dan)
*werkbalken etc, nemen minder plek in beslag.

Verder zit je wel dichter met je neus op een laptop als een desktoptft, dus dat is wel een voordeel voor hogere resoluties.

Ik zelf vind 15,4inch 1280x800 wel een nette resolutie, maar zou 1680x1050 geen overbodige luxe vinden, alhoewel die dus allemaal wat duurder zijn en de laptop die ik wil hebben dat niet heeft.
Dus doe mij maar 1280x800 :p

Mijn desktop tft is btw ook 16/10, 1680x1050, ik vind het heerlijk werken! :p
Pagina: 1