[PHP] fopen > mms://

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Ik probeer een video (asf) bestand te parse/openen met php, maar het wilt niet echt lukken.

Ik heb bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
$fp = fopen("mms://servernaam.com/film/vid.asf");
of
$fp = fsockopen("mms://servernaam.com/film/vid.asf");
Nu wil het zo zijn dat hij geen mms:// accepteerd, maar alleen http://, ssl:// etc.
Ik had al ergens op php.net gelezen dat de socket geen mms:// accepteerd.
Mijn vraag is nu, of er een workaround is om toch het bestand te parse (of dat het gewoon een server instelling is).

Script draaid op php versie 5.1

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 00:27

Jurgle

100% Compatible

Jawel, ze accepteren het wel het is nl gewoon een tcp verbinding. Niets anders dan HTTP, alleen moet je zelf de mms functionaliteit maken, of misschien is er al wel ergens een lib te vinden. Dit moet omdat HTTP (of SSL) een TCP verbinding maakt, headers stuurt waarmee een page wordt gerequest en dan de page terug krijgt, voorafgegaan door weer een paar headers. Dat MMS standaard niet kan is omdat MMS niet zo simpel heen en weer data gooit. MMS heeft een handshake nodig, sets headers die eerst over en weer gegooid worden voordat de eigenlijke data volgt.

Open een socket naar 'servernaam.com' op de poort voor mms en fputs en fgets dan over en weer headers die in dat protocol zitten. Als je dit niet weet kun je het mms:// adres even openen met een app die dat wel kan (bijv media player) terwijl er een sniffer (of netjes: 'protocol analyzer') staat te luisteren. Dan kun je de hele transactie teruglezen.

Je moet dus het hele protocol zelf gaan implementeren, ga ervan uit dat je hier wel even mee bezig bent. Het loont misschien om eerst even te zoeken of er ergens een lib voor beschikbaar is.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met fsockopen zou je AFAIK geen enkel probleem moeten hebben met het downloaden van dat bestand. Dit soort dingen is namelijk precies waar fsockopen voor bedoeld is. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Dankje voor de uitleg.
Ik ben er al echt lang mee bezig geweest om het aan de praat te krijgen.
Maar ik snap iig wat je bedoeld, dus ik kan weer verder :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
-NMe- schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:34:
Met fsockopen zou je AFAIK geen enkel probleem moeten hebben met het downloaden van dat bestand. Dit soort dingen is namelijk precies waar fsockopen voor bedoeld is. ;)
Err? fsockopen opent, zoals de naam al aangeeft, een socket verbinding. Daarmee ben je er nog lang niet, want je moet dan ook nog via het MMS protocol het daadwerkelijke bestand openen. mms://blabla is een URI, je zult echt code moeten hebben die MMS snapt, en AFAIK zit er in PHP standaard geen functionaliteit voor.

https://niels.nu