Toon posts:

[Ervaring] Simpele inkjet printers en Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He allemaal,

Op dit moment heb ik een server 2003 bak hier staan. Hierop wil ik een printer aansluiten om via het netwerk te kunnen printen. Omdat ik maar een paar velletjes per maand zal printen en omdat het meer om noodgevallen zal gaan ben ik niet van plan om een godsvermogen voor een printer uit te geven.

Nou wilde ik bijvoorbeeld een HP 5440 printer kopen. Het probleem is dat HP daarvoor alleen geen ondersteuning van windows server 2003 geeft. Datzelfde geld eigenlijk voor alle merken met zulk type printer in zo'n prijsklasse. Wat ik eigenlijk raar vind want ik had nog een hele oude printer eerst (die al een tijdje weg is) die perfect werkte toen windows 2003 nog in beta schoenen stond.

Ik ben echter niet bereid om naast de printer ook een (sitecom) printserver te kopen om het probleem te omzeilen, nog ben ik bereid te geloven dat zo'n printer niet zou werken onder win2003. Daarom wil ik graag weten wie van jullie ervaring heeft met printers onder windows server 2003 (welke smaak dan ook) en dan met name ervaring met (simpele/goedkopere) printers die nu in de winkel liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje geven. Ben namelijk zelf ook bezig geweest met zoeken via google etc, maar kan geen enkele ervaring vinden.

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:28
Die 5440 die je als voorbeeld noemt 'doet' ook PCL-3. Dat betekent dat je iedere driver voor een PCL-printer kunt gebruiken.
Waarmee ik trouwens niet heb gezegd dat je ook iedere feature van de printer kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
MSteverink schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:04:
Die 5440 die je als voorbeeld noemt 'doet' ook PCL-3. Dat betekent dat je iedere driver voor een PCL-printer kunt gebruiken.
Waarmee ik trouwens niet heb gezegd dat je ook iedere feature van de printer kunt gebruiken.
Klopt dit had ik inderdaad ook gelezen. Dit zou dus moeten werken, maar ik zou het graag van iemand horen die er ervaring mee heeft. Anders dat koop ik dadelijk een printer en werkt hij niet. Das best zonde