Toon posts:

[PHP] Regel uit txt-file zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik door middel van PHP kan zoeken in een txt-file naar een woord, en dat het script dan de hele regel laat zien waar het gevonden woord instaat??

Als er dus in een textfile het volgende staat:

Tweakers.net is door middel van Google
te vinden door 'Tweakers' in te vullen in
het witte vlak en dan op 'zoeken' te klikken

En ik laat het script zoeken op 'vullen' dat hij dan echoot:

te vinden door 'Tweakers' in te vullen in

Zou iemand mij een stukje code kunnen geven waarmee dit te doen is? Ik heb google al doorzocht en het GoT forum, maar kan niks vinden, alleen MySQL zoekscripts....

Thankz alvast, SAPlayer

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zie [rml]Creepy in "[ PHP] Bestand kopieren"[/rml].

Misschien is het nog niet helemaal duidelijk, maar het is hier dus de bedoeling dat je zelf iets doet in PHP. In een topic kan je laten zien wat je in PHP geprobeerd hebt en wat er niet lukte. Als je snel bent kan je nog de edit knop gebruiken en een goede startpost maken voordat een grote boze Mod dit topic dicht gooit.

Tipje: Lees de FAQs eens.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tips:
file()
foreach
strpos()

Met bovenstaande manualpages moet je er prima zelf uit kunnen komen. Door bijvoorbeeld te [google=php read lines of file] had je hier echter ook prima zelf uit kunnen komen. Daarnaast verwachten we van een topicstarter dat hij op zijn minst laat zien wat hij al geprobeerd heeft. Je maakt mij niet wijs dat je, als je daadwerkelijk gezocht hebt, je niet op zijn minst de functie file() of file_get_contents() gevonden hebt, en de rest moet je prima uit kunnen dokteren door even een tijdje te bladeren door de stringfuncties van PHP, die heel netjes gedocumenteerd staan.

Verder heb ik aan de post van Daos hierboven alleen dit nog toe te voegen: P&W FAQ - De "quickstart". Lees dat eens goed door, want er schort nog van alle kanten wat aan je topicstart. ;) Daarnaast: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.