Toon posts:

Kabelkrant in voetbalkantine

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag in een voetbalkantine een soort van kabelkrant op gaan zetten. Op deze kabelkrant komen zaken als programma voor komende week, uitslagen deze week, sponsoren met logo's en speler van de week. De schermen zullen niet gebruikt gaan worden voor bewegende videobeelden, daarvoor is reeds een TV aanwezig.
In de kantine is een PC aanwezig die eventueel uitgebreid kan worden met benodigde hardware. Het is de bedoeling dat de LCD TV's / TFT monitoren vanuit deze PC aangestuurd gaan worden. Gewoon 1 signaal dat over alle 4 de schermen te zien zal zijn.

Ik weet dat ik naast 4 schermen en de PC een VGA splitter/versterker nodig zal hebben. Afstand van PC tot schermen varieert van 10 tot 20m.

Een aantal andere zaken. Schermen zullen boven de bar gemonteerd geworden. Er moet dus rekening gehouden worden met een bepaalde invalshoek voor het bekijken van de schermen. Tevens is de kantine vaak in het weekend een druk bezochte locatie waar het vrij warm, dus dampend kan worden. De schermen kunnen wel gedeeltelijk ingebouwd worden maar zullen toch bestand moeten zijn tegen deze omgeving. Tevens even te vermelden dat geluid niet beschikbaar hoeft te zijn. Dat blijft gewoon via de geluidsinstallatie gaan.

Mijn vraag. Heeft iemand ervaring met bovenstaande voorbeeld? Waar moet ik rekening mee houden? Heeft bv LCD TV de voorkeur voor het iets goedkopere TFT monitor verhaal? Is 19" ( = 48cm) groot genoeg, of moet je echt naar een wat groter scherm. Heeft iemand adviezen wat betreft de aankoop.Ik weet dat er professionele oplossingen zijn, maar we zijn en blijven een vereniging, dus we proberen de kosten zo laag mogelijk te houden.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
afhankelijk van de hoogte van het plafond enzo, zo ik kiezen voor 15" tft-tjes, maarja lcd-tv's zijn natuurlijk ook mooi want dan kun je dus je tv kabel ook doorlussen, probleem is alleen de prijs.

en om de "krant" te maken kun je wel powerpoint gebruiken lijkt me

thuis presentatie maken en die vervolgens daar inladen.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Bij ons in de friettent wordt gewoon een pc met powerpoint gebruikt en daarbij een kaart met tvout met daarop de tv's.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je monitoren of tv's gebruikt. Bij tv's heb je alleen het voordeel dat het signaal wat makelijker te verlengen en verdelen is. Ik zou zelf dus voor een tv oplossing kiezen.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Topicstarter
De schermen zullen geplaatst worden tegen de bovenkant van de bar en daarom vallen qua diepte gewone TV's af en komen we bij LCD oplossingen.

De 15" schermen, zijn die niet gewoon erg klein? We zitten zelfs met de 19" schermen al in onze maag dat ze aan de kleine kant zijn...

PC met TV Out is aanwezig en een versterker om VGA signaal te versterken en te splitten is ook geen probleem. Het gaat even puur over de aan te schaffen schermen. Wat is qua grootte goed en is de betreffende omgeving wel goed voor een dergelijke oplossing?