Home-made dvd overzetten naar vcd, freeware verkrijgbaar ??

Pagina: 1
Acties:

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Topicstarter
Ten eerste ben ik een NUL op het gebied van video dus als dit topic niet goed geplaatst is dan alvast bij dezen mijn excuses.

Een kennis van mij heeft een sinterklaas-feestje opgenomen met een digitale video-camera en dus de "voorstelling" opgenomen op een DVD-RW schijfje. Dit DVD-schijfje bevat nu ongeveer 1 GB aan data (video materiaal en andere zooi eromheen) en het is de bedoeling dit om te zetten naar iets als VCD zodat het ook door mensen zonder DVD-speler bekeken kan worden. Tot nu toe heb ik via Google en de search alleen maar betaalde oplossingen gekregen, maar aangezien het maar 1 of 2 keer per jaar voorkomt dat ik dit moet gaan doen vind ik het over het algemeen teveel geld voor die paar keer dat ik er gebruik van maak. DivX is betaald, een aantal andere aanbieders zijn overgenomen door DivX ofzo en nu ben ik ietwat de weg kwijt. De programma's die ik ooit eens gebruikte zijn nu allemaal duurbetaald, en mijn vraag is dus of er nog ergens freeware verkrijgbaar is om zelf gemaakte DVD's om te zetten naar iets als VCD.

Uit de search werd ik vooralsnog niet veel wijzer en google geeft eigenlijk alleen maar betaalde progsels aan.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ja, dat moet er vast wel zijn. DivX werkt natuurlijk niet. Een VCD werkt met MPEG-1. SVCD's en DVD's werken met MPEG-2 en om dat te gebruiken moet je licenties betalen. Bij MPEG-1 is dit volgens mij niet zo. Dus, kijk eens op doom9.org ofzo.

Overigens gooi je wel een bak kwaliteit weg als je de boel omzet naar VCD, maar dat terzijde.

[ Voor 19% gewijzigd door jvo op 13-12-2005 22:08 ]