Toon posts:

Poort forwarden op Speedtouch Home noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Enkele minuten geleden heb ik een Sweex-router achter een Speedtouch Home-modem geplaatst (XS4ALL). Perfecte installatie, alle clients hebben verbinding en surfen geen enkel probleem.

Graag wil ik op één van de clients Apache laten draaien. Dus ik poort 80 in de router even geforward, ip-adres ingetikt en je denkt 'gaan met die banaan!'. Helaas probleem: ik krijg een inlogscherm van het Speedtouch Home-modem voor me neus! :-P (ook een domeinnaam komt hier nu op uit)

Eerlijk gezegd, moest ik eerst hartelijk lachen. Installatie ging namelijk té soepel om waard te zijn (je kent het wel). Nu de vraag:
- wat moet ik met dit inlogscherm?
- is inloggen vereist om mijn poort te forwarden?
- Heeft iemand tips voor deze vorm van installatie:

Speedtouch Home ('02) - > Sweex LB000000021 -> Server

Thanks!

Noot:
- Hele spulletje is onderdeel van een studentenhuis. Ieder vorm van inloggegevens is vermist.

Afbeeldingslocatie: http://www.rechtsewinter.nl/inlog2.jpg

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je moet ervoor zorden dat de Sweex in de DMZ van de speedtouch staat, of poort 80 forwarden naar je Sweex.

Verder moet je dan hetzelfde doen op je sweex

Verwijderd

Je kan je speedtouch al het verkeer door laten sturen naar je Sweex router, dit doe je met het defserver commando. Dit doe je via een telnet naar je Speedtouch (10.0.0.138). Verdere NAT configuratie vindt dan plaats op de Sweex router.

Die noot is vrij vervelend though...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 22:16 ]

Verwijderd

als je het wacht woord niet meer kan vinden reset dat die modem dan door op de dat zwarte gaatje aan het achter kant van de modem voor 10 sec in te drukken met een puntig voorwerp, bijv een paperclip. daarna zou de de ww eraf moeten zijn, vaak staat er default erbij.

ik weet zelf niet meer of de alcatel ome wel port forwarding heeft als ik het goed heb niet, dus je hoeft alleen maar de forward op de router in te stellen. :P

succes

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad weet ik het wachtwoord van het modem niet (in een ver verleden ingesteld). Ik wilde liever niet resetten omdat ik bang ben belangrijke instellingen te verwijderen (die ik niet ken).

Gegevens van XS4ALL heb ik na wat telefoontjes verzameld, dat zou genoeg moeten zijn het modem opnieuw in te stellen? Dán ga ik morgenochtend direct lekker aan het resetten! Het ding ligt namelijk bij een huisgenootje in de kamer. Wordt nu dus lastig.

Op de Sweex-router is alles al perfect ingesteld. Ik was ook verrast door de melding van de Speedtouch.

Dank voor de tips!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 00:47 ]