Toon posts:

[XP] Probleem met opstarten (missing NTLRD)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met opstarten.
Als ik de windows cd gewoon in de drive heb zitten, boot hij gewoon.
Zodra hij er niet in zit, geeft hij aan NTLRD is missing, press ctrl+alt+del.

Wat ik heb gedaan is windows geformatteerd, i.v.m. spyware.
Er zitten 2 schijven in, eentje van 120 en eentje van 160GB.

Voor het formatteren, stond windows op de C schijf, 120GB.
Na het formatteren, op de D schijf 120GB.
Dus de C en de D zijn omgedraait tijden het formatteren.

Wat ik zelf wel aangepast heb, is dat de 160GB schijf al een NTFS was, maar de 120GB niet, en die heb ik tijdens het formatteren omgezet naar NTFS (stond op fat32).

Nu zat ik nog ff te kijken bij opstart en herstelinstellingen, toen zag ik dit staan:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

En als ik bij schijfbeheer kijk, zie ik dat windows op schijf 1 staat, en dat de andere schijf schijf 0 is.
Moet het dan niet zo zijn dat bij boot loader disk(1), disk (0) moet zijn? of blaat ik nu?

Weet iemand of dit op een makkelijke manier op te lossen is?
Ik kan dus gewoon in windows komen door de cd er in te laten.

Grtz

Tjeerd

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:22:
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
Die regels zijn exact gelijk hoor :)

Heb je al eens met "fixmbr" en "fixboot" aan de slag gegaan? (uiteraard na een volledige backup) ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde trouwens dat in dat stukje text rdisk misschien 0 moest zijn i.p.v. 1.

Maar fdisk moet wel lukken denk ik, maar het is voor iemand anders z'n pc, en bij die mensen kom ik pas weer begin januarie, en misschien is er een makkelijke oplossing, om in windows te doen (kan wel op afstand inloggen). Anders moet ik voor die tijd langsgaan.

Misschien iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?

Tjeerd

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Bootproblemen zijn logischerwijs lastig remote op te lossen. De oplossing die elevator geeft, werkt waarschijnlijk, maar die kan je dus niet remote uitvoeren, daarvoor zal je echt zelf toegang moeten hebben op het systeem. Er zijn hier op GoT trouwens bijzonder veel topics langs geweest over missende NTLDR's, dus als je hier kijkt, dan zal je misschien nog wat tegen komen met andere oplossingen dan 'fixmbr' en 'fixboot'. :)

[ Voor 62% gewijzigd door the_shadow op 17-12-2005 20:55 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."