Toon posts:

Probleem met max download snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit probleem al eerder omschreven in Telefonie forum onder wanadoo post maar ik denk dat het hier toch beter thuis hoort.

Ik heb sinds vandaag een wanadoo adsl family verbinding. Werkt allemaal prima (down is zo'n 1,5MB/s)

Het probleem is alleen dat ik deze 1,5MB/s niet op elke computer haal.

De situatie is zo: livebox->switch->computer
Als ik nu een kabel uit de switch in mijn laptop stop haal ik gewoon die 1,5MB/s. Doe ik dezelfde kabel in mijn PC dan haal ik opeens nog maar een max van 400kb/s.

Het ligt dus niet aan de livebox, kabel of switch. Het moet dus aan die pc liggen.(snelheid netwerkkaart staat gewoon op 100mbps) Os is winxp net als op de laptop. Ik heb ditzelfde probleem ook bij een pc met win2000. Een andere met pc met winxp heeft er geen last van.

Het lastige is dat ik niet echt een makkelijk een oorzaak kan vinden. ik vermoed dat het iets softwarematigs moet zijn aangezien het meerdere computers is(dus geen kapotte netwerkkaart). Alleen dan onder winxp EN win2000?

Wie helpt?

Verwijderd

Hmm je heb al aardig wat uitgesloten: Livebox, Kabel, switch, OS, snelheid van de kaart. Wellicht kun je met een packetsniffer nog wat informatie kunnen achterhalen?

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Check even of de Netwerkkaart toevallig op 100MB Full of zo staat, of juist auto-negotiate in tegenstelling tot de andere pc's.

Auto-negotiate gaat meestal prima, maar kan met sommige nic/switch combi's wel eens problemen opleveren. Speel er eens mee, verschillende modussen en kijk eens of dat wat oplevert.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien is het handig om de netwerkkaart weg te gooien en dan opnieuw te laten detecteren zodat hij alle instellingen goed zet.

eigenschappen/properties van "my computer/deze computer". Dan naar "hardware" en dan naar "devicemanager/apparaatbeheer" en dan rechtermuisknop op je netwerkkaart en dan op "uninstal/verwijderen" drukken. Dan opnieuw opstarten en kijken of je nu wel volle snelheid haalt.

Self reflection is the school of wisdom

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

NightWalker2005 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:06:
Misschien is het handig om de netwerkkaart weg te gooien en dan opnieuw te laten detecteren zodat hij alle instellingen goed zet.

eigenschappen/properties van "my computer/deze computer". Dan naar "hardware" en dan naar "devicemanager/apparaatbeheer" en dan rechtermuisknop op je netwerkkaart en dan op "uninstal/verwijderen" drukken. Dan opnieuw opstarten en kijken of je nu wel volle snelheid haalt.
Ik denk dat je dan beter even een nieuwe versie van die drivers kunt opsnorren, als je een stuk hardware wegknikkerd en weer laat detecteren installeert windows automatisch weer de zelfde drivers volgens mij.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

j00stj3 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat je dan beter even een nieuwe versie van die drivers kunt opsnorren, als je een stuk hardware wegknikkerd en weer laat detecteren installeert windows automatisch weer de zelfde drivers volgens mij.
Ja dat bedoelde ik ook. Maar ik bedoelde er ook mee dat je dan weer allemaal standaard instellingen krijgt. De nieuwste drivers kan je later altijd nog wel installeren of laten detecteren.

Self reflection is the school of wisdom

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

NightWalker2005 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:35:
[...]

Ja dat bedoelde ik ook. Maar ik bedoelde er ook mee dat je dan weer allemaal standaard instellingen krijgt. De nieuwste drivers kan je later altijd nog wel installeren of laten detecteren.
Drivers laten detecteren??? dat vind ik knap, nofi hoor...

Maar youre right, standaard instellingen helpt veel! Meet anders die kabel ook een keer door...
:X eerst lezen, sorry :X

[ Voor 4% gewijzigd door LocalJoost op 14-12-2005 19:08 ]

Verwijderd

Heb je de probleem-PC's al eens grondig gecontroleerd op spyware / virussen?

Verder lijkt dit inderdaad een probleem met of tussen je NIC en of switch. Aangezien de switch het met andere PC's wel goed doet, is het op dit moment redelijk safe om te stellen dat die wel goed is. Gebruik je onboard NIC's of PCI-kaartjes? Als dat laatste het geval is, probeer eens zo'n kaartje uit een goed-werkende PC in 1 van de probleem-PC's of andersom. Met snelheid- en duplexinstellingen spelen is ook een hele goede tip. Als de auto-negotiate niet goed werkt krijg je inderdaad ook zware performance-problemen. Netwerkkaart verwijderen uit Windows en opnieuw laten detecteren en installeren is ook een goede tip.

Kijk ook eens of je wel gewoon snel bestanden kunt kopieren van de ene naar de andere PC.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 19:20 ]

Pagina: 1