Gericht vraagje overclocking sempron 2800

Pagina: 1
Acties:

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07-2025
Asus A7v880 socket A met sempron 2800. Met geweldige koeling.

Al aardig ingelezen maar weinig ervaring, maar ben aan het experimenteren!
Om simpel te beginnen in de overclock wereld dacht ik de fsb via mobo te verhogen.
Hij staat standaard op 166 en kreeg hem naar 175, dus ongeveer 2100mhz.
Als ik daarna de Vcore wat meeneem kan ik wel verder gaan maar dan gaat het met opstarten van windows fout. kom er niet in, of zwart of blauw!

Natuurlijk kan dit weer van alles zijn maar zit zelf te denken aan het geheugen.
Het gebiedje tussen fsb en geheugen is mij nog niet helemaal duidelijk .Het gaat om een kingston 256 pc2100. Waarom 2100, nou omdat die erin zit.

Hier komt de gerichte vraag en hoop dat er strakke antwoorden mogelijk zijn.
Kan in deze pc2100 de bottleneck zijn? of moet het evengoed wat hoger kunnen.

Verwijderd

pc2100 = de bottleneck :)

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Dit pc2100 moet waarschijnlijk wel de bottleneck zijn ja, stel anders eens een divider in en je bent er zo achter (de max van je geheugen word dan minder snel bereikt en je cpu kan dus hoger worden geclockt)

• bfrqrv
Ik zoek me rot joh naar dat divider. Hier zit ik nog niet lekker in. Hier wil ik graag ff mee aan de gang maar ben aan zoeken naar een equivalent of zo want ik zie daar niets over in me bios. Kunnen jullie me nog even op gang helpen hiermee. Asus A7V880 dus met nieuwste bios.

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Dit moet heus wel ergens in je bios staan, alleen de fabrikanten geven het steeds verschillende namen. Soms heet het Memory Speed, bij andere mobo's noemen ze het weer FSB:DDR Ratio. Even goed zoeken dus waar je ergens een verhouding kan instellen of de snelheid van je geheugen.
In je manual staat dit overigens ook wel.

• bfrqrv
Nog een keer het hele boek en de bios doorgespit. Afgezien van de timing staat er alleen nog maar een dram clock met de bekende 266 333 400. kan ik hier wat mee jongens. Ik zie de klok wel maar ik hoor de klepel niet.

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 17:43
dat is het zet die is een standje lager
(athans in mijn geval)

[ Voor 24% gewijzigd door cuberob op 13-12-2005 21:43 ]

• bfrqrv
Ok, op het moment van schrijven bedacht ik me dat ik nog een ddr reepje in een andere pc had en jawel pc3200. Vol goede moed erin en precies hetzelfde ge...
fsb niet hoger dan 178 (was 175 dacht ik maar misschien niet goed gekeken) en dan problemen.
symptonen zijn dan:

opnieuw opstarten lukt niet zonder de voeding te resetten.
als dat dan lukt gaat windows blauw, diegene met de irq less, je kent hem wel.
het geheel is wel wat sneller nu door dan toch maar de geheugen timing wat aan te passen met deze nieuwe pc3200, maar ik wil zo graag die fsb wat hoger.

suggesties mannen, ik heb ze nodig.

• bfrqrv
Kan het booten van een schijf (moderne ata 7200 toeren)ook dwarszitten bijvoorbeeld?

• bfrqrv
Ok alle pci kaarten eruit.
Andere hd
pc3200 dus.
aleen de 9600xt saphire er nog in

Wat kan dan nog de bottleneck zijn? fsb wil niet hoger dan rond de 175 met de sempron 2800
Windows xp wil dan niet meer booten, zwart beeld. Veel instellingen gewijzigd wat betreft geheugen/synchroon e.d maar altijd weer die 175. Misschien wel de ati kaart? heb ff niets anders.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
hetzelfde probleem hier ,alleen met een sempron 2500+ , wil voor geen meter voorbij de 2100mhz , en dan is mijn mobo zelfs onstabiel ..... (en tis een nforce2 ultra 400 )

en bij mij kan het ook niet aan de temps liggen , want die liggen rond de 40 graden , in de zomer rond de 50 ....

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1