Toon posts:

[Algemeen] Beamers geschikt voor gaming?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon deze vraag nou niet echt plaatsen in een topic, dus maar een nieuwe aangemaakt.

Mijn vraag is als volgt: Zijn beamers zoals bijvoorbeeld de Acer PH110 geschikt voor pc gaming?

Vreemd genoeg vindt ik hier niks over, maar dat zal wel aan mij liggen. Het lijkt me namelijk helemaal te gek om mijn pc-games in 16:9 formaat te kunnen beleven.

Hoe denken jullie hier over?

Verwijderd

Ik denk dat je even zal moeten uitzoeken hoe de responstijd van zo'n beamer is. Al dat een Hz of 60 is zit het wel goed :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Op acer.nl krijg ik dit voor de PH110:

Horizontal Scan Rate:
31 - 79 kHz

Vertical Scan Rate:
50 - 85 Hz

Nou zegt me dit weinig, maar hij zal dus wel over een range van 50 -85 Hz beschikken. Het is niet dat ik snelle fps'jes wil spelen maar voornamelijk MMORPG's. Dus waarschijnlijk zal hij wel aan mijn eisen voldoen.

Is er werkelijk niemand die games speelt met een beamer als scherm? Ik bedoel, dat is het toch he-le-maal :P

Justmental was me voor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 23:10 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hou er rekening mee dat de native resolutie 480p (854x 480) is.

Compressed Resolution SXGA (1,280 x 1,024)

Verwijderd

Topicstarter
Betekent dat veel kwaliteitsverlies? Hoe moet ik de kwaliteit van die beamer voorstellen op bv. 3 meter?

Het hoeft van mij geen HDTV kwaliteit te zijn. Het enige wat ik wil is dat ik gewoon de chat kan lezen zonder me daarvoor in te spannen, en gamen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:47
Jawel, ik speel spellen op mijn beamer. En ik kan je verzekeren dat gamen op een schermdoorsnee van 2 meter smullen is. Ik heb de beamer aangesloten op mijn XBOX en speel allerlei spellen als; Call of Duty, Mortal Kombat, Forza, Fifa06 en Kingdom Under Fire (dat leken mij de meest uiteenlopende genres). De beamer is mijn game/film kijker en ben nu hard aan het denken of ik een lcdtje ga kopen om het standaard tv gebruik op te doen, maar ik zal het gamen op de beamer blijven doen, zeker tijdens multiplayer spellen die splitscreen zijn, heb je toch nog een meter doorsnee per screen. Ik gebruik deze beamer:
http://www.kieskeurig.nl/...0826C1256DD900055B2B.htm#

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 07:00
hmm ik heb wel eens een gamecube aan een projector gehangen maar ik vind het toch een beetje te blokkerig eigenlijk. Dus voor pc en xbox360 vind ik het wel geschikt omdat die nu eenmaal een hogere resolutie hebben maar voor gamecube xbox1 ps2 etc vind ik het persoonlijk minder mooi.
Pagina: 1