Toon posts:

Helpt een geluidsdemper tegen die storende hoge frequencies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Quote uit review dat je hier kan lezen:
Zoals de resultaten laten zien presteren alle drie de geteste koelers ongeveer gelijkwaardig als het aankomt op het minimaliseren van de geluidsproductie. Er kan een decibel verschil tussen de verschillende geluidsdempers zitten, maar het verschil tussen wel of geen geluidsdemper is aanzienlijk groter. Tevens valt op dat een gesloten geluidsdemper nauwelijks beter, of zelfs slechter, presteert dan de open variant. De conclusie die hieruit voorvloeit is dat alle geluidsdempers moeite hebben met het dempen van het geluid dat de schijf zelf produceert. De grote winst wordt geboekt door het voorkomen dat trillingen doorgegeven worden aan de computerbehuizing waardoor geen andere onderdelen kunnen gaan resoneren.
Kan iemand uit ervaring zeggen of iets als de Silentmaxx HD-Silencer 2.0 al dan niet veel helpt tegen die storende mid/high frequencies in de idle noise die heel wat harddisks hebben?! Bovenstaande review geeft de indruk dat die dingen alleen maar tegen de trillingen werken en niet tegen de noise van de harddisk zelf. Hoe zit dat nu juist?! Iemand effectief ervaring met bepaalde harddisk silencers?!

Alvast bedankt voor alle goeie reacties!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 12:38

BertV

Handgemaakt

Ik ben erg tevreden over de Silentmaxx HD-Silencer 2.0...
Ik heb een Seagate 7000.7 speciaal gekocht vanwege de stilte.

Hij dempt zowel hoge als lage frequencies, de eerder genoemde schijf is bijna niet te horen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 13:19
ik ben er ook érg tevreden met mijn Silentmaxx HD-Silencer 2.0, elke volgende computer voor mezelf ga ik hiermee uitrusten (of tegen die tijd iets beters natuurlijk ;) )
Idle hoor ik mijn schijf gewoon niet (meer).

[ Voor 24% gewijzigd door 0siris op 14-12-2005 13:46 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:29

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vier Raptors in een HD-Silencer 2.0 en ik ben er erg tevreden over. Dankzij de HD-Silencers, twee Zalman Reserators, stille 12cm fans en wat geluidsisolerend materiaal is mijn systeem behoorlijk stil, ondanks het feit dat ik twee processors, een GeForce 6800 en vier 10.000 toeren harde schijven aan boord heb.

Verwijderd

Hangt af van wat jij onder 'mid/high' verstaat. In principe zouden échte tophoge geluiden (in het >10 KHz gebied) gewoon gedempt moeten worden door zo'n silencer, of door elke andere behuizing die de schijf volledig omsluit. Als jij spreekt over 'mid' dan denk ik aan het geluid dat door o.a. Maxtor D740X's en de oude versies (met 40 GB platters) van de WD-schijven (bijv. de 1200JB) wordt voortgebracht, echt een duidelijk hoorbaar, hard, in het middengebied vallend geluid. Dat lijkt me minder goed te dempen en als dat is waar het je om gaat dan kun je beter uitkijken naar een andere schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de replies! Concreet wou ik weten of die HD-Silencer 2.0 helpt tegen de storende frequencies van de Maxtor 10 (hoge storende fluittoon als ik reviews lees) en WD2500KS (noise in de midrange volgens bepaalde reviews). Iemand ervaring mee?

Punt is dat bovenvermelde review zegt dat zo'n silencer niet helpt tegen de noise van de harde schijf zelf en alleen tegen de trillingen, hoe zit dat nu juist, zeker wat die drives betreft die ik zojuist vermeldde?!

Bedankt voor alle goeie reacties!
Pagina: 1