Toon posts:

Razor Copperhead muis probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Razor Copperhead muis gekocht, dit is een niet-draadloze usb muis. Zodra ik de muis in windows erin plug, wordt hij meteen gevonden en worden de drivers automatisch geinstalleerd. Wanneer ik de computer vervolgens reboot, wordt de muis niet meer gevonden, pas als ik het usb stekkertje eruit en weer erin stop, wordt de muis weer gevonden. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Eventueel benodigde informatie:

- Windows XP Service Pack 2
- Razor Copperhead niet-draadloze usb muis
- Systeem heeft net nieuwe installatie van Windows gehad, aangezien er veel virussen op zaten, waar ik dacht dat het eventueel aan kon liggen
- De muis werkt op een ander systeem wel zoals het hoort
- De muis heeft een blauwe led, ook als de muis niet gevonden wordt brand de blauwe led wel gewoon (blauwe led brand alleen als het usb stekkertje aangesloten is)

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 18:42
Probeer in de bios support voor USB legacy devices (ook wel USB keyboard/mouse support) eens aan of uit te zetten.

Mits je bios het heeft natuurlijk. Ik kan je niet wijzen in welk menu je dan moet wezen. Elke biosfabrikant heeft weer andere menu-indelingen.

EDIT:
Dinges- is vlugger ;) Ik had 'drivers' onderling met die persoon al besproken, die hij nu update.

[ Voor 18% gewijzigd door Cheater op 13-12-2005 20:35 ]

Verwijderd

De nieuwste drivers installeren heeft hier geholpen, probeer dat eerst eens

Razerzone.com

Verwijderd

lees de razor copper head thread even die hier loopt, hier staat het in uitgelegd.
Begin emt nieuwe drivers en firmware, let op, de firmware vereist een speciale procedure.

Verwijderd

Hou bij het updaten van de firmware er wel rekening mee dat je een extra muis bij de hand hebt. ;)

Verwijderd

Om nu een korte verzameling te geven voor het goed werken van deze muis is het handig om kort weer te geven welke stappen je moet ondernemen.

1/ zet in je bios de functie USB legacy devices uit.
2/ installeer de nieuwste drivers van de Razer site. www.razerzone.com
3/ update firmware naar minimaal 1.17 let op de te nemen stappen staat uit gebreid in de help functie.
(let op dat je een ps/2 muis als extra bij de hand hebt voor deze actie.

Dan heb je dus een goed werkende stabiele muis die je niet om de haverklap in en uit de USB poort hoeft te halen.
Pagina: 1