Toon posts:

[Router/modem] onbereikbaar Speedtouch 585

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb van het weekend een nieuwe modem/router gekocht en tijdens het configureren via de meegeleverde wizzard viel de verbinding weg (aangesloten via netwerk kabel) en sinds dien is hij niet meer bereikbaar.

Hardware reset werkt niet, modem aan 7seconden reset knop indrukken(al doe ik het een minuut)
of de andere manier, modem uit 3 seconden reset in , modem aan en dan na 7 seconden resetknop los helpt ook al niet, hij reageerd er niet eens op.

Zijn er nog andere manieren om toch de modem weer toegankelijk te krijgen of moet dat ding gewoon weer terug? Al contact gehad met de helpdesk maar die hebben ook geen oplossing.

Verwijderd

hmm een harde reset, en dan ipconfig /all doen zou moeten werken (je default gateway is dan het ip adres van je router). Weet je zeker dat de kabel goed is?

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere pc's en kabels gebruikt. Kom er gewoon niet in.
Standaard gate-away staat niets achter.

Lijkt wel of die reset gewoon niet wil werken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 20:41 ]

Verwijderd

Ik zou het modem terugsturen en vragen om een ander. Als de helpdesk geen oplossing voor je heeft zullen ze wel moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Na uitvoerig met prima helpdesk van Speedtouch te hebben gesproken heb ik router terug gebracht en een nieuwe gekregen welke prima werkt.

Verwijderd

Kijk, dan kan je kloten wat je wil maar gaat het idd niet werken :D Blij dat hhet nu wel werkt, succes ermee!

Verwijderd

Dit is inderdaad een bekend probleem, heb het zelf ook een keer meegemaakt. De support verliep toen alleen via KPN en voordat ik deze overtuigd had dat het niet aan mijzelf lag maar aan mijn router/modem, waren we al gauw 2 weken en een hoop standaardtests en frustraties verder. Uiteindelijk wilde ze er wel aan geloven en heb ik binnen de garantie nog een nieuwe modem gekregen. Uiteraard begeven die dingen het bij mij altijd rond het einde van de garantieperiode zodat ik vaak alles uit de kast moet halen om niet zelf voor de kosten op te draaien. Bij Speedtouch zijn ze dan wel een stuk goedgeloviger. :P
Pagina: 1