Toon posts:

Eenvoudig systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal deze post proberen zo op te bouwen als de FAQ vereist :).

Gebruik
Tekstverwerken, Internetten, lichte beeldbewerking.

Budget
Ongeveer 500 euro.

Lijstje
Athlon XP 2600+ (1.92 GHz)
Mobo: Asus Jet 7, A7S8X-MX,
ValueSelect DIMM 512 MB
Onboard video CS-435-1
DiamondMax Plus 9 40GB
CRW-5232,
Floppydrive,
Internet Keyboard Pro OEM,
Wheel Mouse RX300B Optical
Tft: ProLite E431S-B a € 309

Nu zit ik dus op 710 euro.

Maar dat komt dus door dat beeldscherm dat al bijna de helft van de kosten voor zijn rekening neemt.

De vraag is dus:
Kan dit eigenlijk wel goedkoper? En loont het dan misschien de moeite om een tweedehandse computer aan te schaffen?

Zwaar boring topic ik geeft het toe, maar misschien dat iemand hier toch een zinnige reactie op kan geven B)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 19:33 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yep, ga eens kijken in de pricewatch waar je de onderdelen het goedkoopste kunt krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Als je budget bezig bent, loont het misschien toch om nog even bij CRT te blijven. Dat is misschien niet zo mooi, maar wel een stuk goedkoper.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In de pricewatch staan de goedkoopste onderdelen inderdaad. En verder moet je gewoon een ander scherm nemen, dat ding neemt 60% van je budget in beslag, niet erg logisch.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:23

rg-mohwa

Phoe Hé

de acers tfttjes zijn een stuk goedkoper ,,,,misschien heb je hier wat aan

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 13:45
2e hands is een leuke optie... uit ervaring (ben zelf bezig met de verkoop) heb je dan voor 300 euro een leuk p4 2,6 800fsb+ht, 512 ram, 80gb shuttle barebone systeem voor rond de 250 euro. Dan koop je een leuk tft scherm voor 300 euro en ben je eigenlijk in één keer klaar.

Nadeel van 2e hands is dat je niet echt een garantie heb, voordeel is (als je het goed doet) je voor weinig een redelijk nieuw en snel systeem heb wat in princiepe goed zou moeten werken.

Persoonlijk is 2e hands een goede optie als je geen top of the hill systeem zoekt.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
koop anders ff een of andere kant en klare pc in de aanbieding, dan heb je meer voor hetzelfde geld

PSN: djmurcielago

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
dell heeft geloof ik wel een aanbieding met 17 inch scherm, voor 550 euro incl btw en verzendkosten

Verwijderd

Heel vaak hebben goede hardware zaken ook wel ergens op de site kant-en-klare systemen staan.
Deze zijn dan geschikt voor wat er bij staat, bij de zaak waar ik altijd koop (niet de allervoordeligste maar zeer degelijk en (voor mij dan) lekker dichtbij) staat ook wel zo'n lijstje met de verschillende systemen: klik
Ik denk dat zo'n standaard pc zeer geschikt is, als je zelfs goedkoper wilt eventueel een instapper :)
Als je dit nix vind denk ik dat er bij een zaak bij jou in de buurt ook wel iets vergelijkbaars is, misschien nog wel goedkoper of beter.
Ik zou iig voor zoiets gaan en niet een mediamarkt of aldi pc, vaak heb je dan minder mogelijkheid om uit te breiden en daarnaast vaak mindere kwaliteit onderdelen...

Edit: lol ik zie bij die game-pc staan dat het gebaseerd is op de BBG van Tweakers.net, dat geeft toch wel aan dat het om kwaliteit gaat, en erover na is gedacht :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 19:41 ]

Verwijderd

Op icomputers heb ik deze pc eens samengesteld. Ik denk dat voor de dingen waar jij hem voor gaat gebruiken wel goed genoeg zou zijn. op dat mobo kunnen p4 cpu's tot 800mhz fsb dus je zou over een tijdje ook nog een aardige upgrade kunnen doen. Het mobo heeft geen pci-e 16x en ddr2,maar voor wat internetten enzo heb je dat ook niet echt nodig lijkt me :)

Asus Vintage-PE1 (Socket 775) (bkast+mobo+voeding+onboard vga etc) 103,00
NEC DVD +-R/+-RW ND-4550 DD 47,00
Western Digital 80GB SATA 60,00
Intel Celeron 326 2.53Ghz (Socket 775, 533Mhz FSB ,256KB) 74,00
Corsair Value 512MB PC3200 DDR SDRAM 51,00
Logitech Cordless Desktop EX110 34,00
Acer 17" AL1714ms TFT monitor zwart/zilver 225,00

Totaal 594,00

je zou op sommige dingen nog wel wat kunnen besparen (kleinere hdd , dvd brander)

Verwijderd

Hmm had nix te doen en heb geprobeerd een zo goed mogelijk systeem in elkaar te zetten voor dit bedrag, als je genoeg ruimte op je bureau hebt voor een CRT kun je (met een beetje rek in je budget) zelfs een s939 systeem in huis halen :*)
Heb die standaard pc een beetje aangepast en kwam op het volgende uit, hiermee heb je alleen nog geen onboard video maar wel AGP en Pci-e op je mobo zodat je er makkelijk een keer een budget kaart bij in kunt drukken als je er behoefte aan hebt :)
Ikzelf denk dat je hier iets meer aan hebt als een s745 of s755 sempron/celeron...als je hier in de toekomst een goede kaart in steekt denk ik dat je nog een heel eind komt, en je zou ook nog kunnen upraden naar dual-core met dit mobo >:)

Aopen QF-50-A Zwart (300 Watt - ATX Miditower) € 45,97
PC3200 - 512 MB - DDR - Dane Elec € 47,98
DVD±RW NEC ND-3550 - Zwart - Bulk 4 € 47,75
Logitech Cordless Desktop Zwart € 34,12
Hitachi 80 GB (SATA150 - 8 MB) € 56,81
17" Samsung Syncmaster 793S € 108,18
ASRock 939DUAL-SATA2 (800 MHz ALi1695 - ATX- S939) € 60,86
AMD Athlon 64 3200+ (S939 - Hypertrans) 2,0 BOX 0 € 178,80
Subtotaal incl. BTW € 580,47

nog een linkje naar winkelkarretje :)

Edit: zie nu dat de monitor wit is en de rest zwart, als je dit niet zo mooi vind doe je er 2 tientjes bij en kun je misschien deze kopen.
Of je koopt een monitor appart bij de mediamarkt of zoiets, daar zijn vaak ook goedkope alternatieven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 01:31 ]

Pagina: 1