[Red Hat 7] MySQL 4 (of 5) & PHP installeren..

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:24
Ik probeer remote een beetje een server up to date te maken voor een kennis (en omdat ik het zelf wel belangrijk vind) maar het wil niet echt lukken.

Ik wil de boel installeren met RPM's... Lekker makkelijk, van PHP zijn die niet zo snel te vinden heb ik het idee maar MySQL heeft wel RPM packages...

Ga je installeren, krijg je een foutmelding dat de independancy Perl(DBI) mist. Joost mag weten waarvoor Perl nodig is maargoed ik denk dan regelen we dat wel weer (Perl staat er wel op alleen die ene module niet). Uiteindelijk gevonden ( http://search.cpan.org/dist/DBI/lib/Bundle/DBI.pm ) dus ik volg op wat daar staat. Krijg ik dit;

code:
1
2
Can't locate CAP.pm in @INC (@INC contains: /usr/lib/perl5/5.8.0/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/5.8.0 /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.0/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.0 /usr/lib/perl5/site_perl /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.0/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.0 /usr/lib/perl5/vendor_perl /usr/lib/perl5/5.8.0/i386-linux-thread-multi /usr/lib/perl5/5.8.0 .).
BEGIN failed--compilation aborted.

CAP.pm module is er niet. Ik weer Google'n maar niet te vinden/downloaden. Ik word er iniddels een beetje gestoord van. Kijk ik wil me best vol op de Linux storten maar dit is niet echt motiverend |:(

Iemand tips?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Up-to-date PHP Rpms kan je van Fedora-Legacy ophalen. Toevallig vorige week nog een update van geweest. Een recente Mysql 3.23.X kan je bij Mysql vinden.

Wil je gaan draaien met Mysql 4 dan moet je de src.rpm downloaden en builden. Daarna de php src.rpm van fedora-legacy downloaden en rebuilden.

Redhat 7 (7.3 hoop ik?) is een fraai stukje antiek wat nogal wat truken vergt om in bedrijf te blijven.

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:24
Yeah I know maar ik durf het nog niet aan om dat te gaan upgraden.. Zou niet weten waar ik moest beginnen... (Waarschijnlijk met lege schijven :/ )

Bedankt voor je reactie verder maar ik heb uiteindelijk niet de RPM kunnen installeren omdat ie maar bleef hngen op een dependancy. Uiteindelijk had ik uitgevonden hoe ik Perl met DBI uit moest rusten;

perl -MCAPN -e shell

en dan install Bundle::DBI

Dat ging -bijna- helemaal goed maar kwam toch terug met een error betreffende Storage, werd er een beetje moedeloos van dus ik denk ik pak maar een gewone versie. Inmiddels draait MySQL 4.1 , ipv 3.23 want ik moet zeggen dat ik niet aan het installeren was/ben maar aan het upgraden :Y)

Misschien draait het uiteindelijk uit op een OS/distro upgrade maar ik ga eerst eens kijken op een oud pc'tje hoe dat allemaal werkt ;)