Asus X850PRO 256mb flashen naar 16 pipelines

Pagina: 1
Acties:

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Goedendag,

Ik heb veel lezen over de X850 pro 256mb(12 pipelines 506/520) vivo dat je hem kon flashen naar een X850 XT/PE (16 pipelines 520/590).

Leuke site gevonden (http://www.techpowerup.com/) en veel, heel veel gelezen via google en externe linkjes.

Gisteren eindelijk aan de slag gegaan na het systeem aangeschaft te hebben, maar het wil niet vlotten. Telkens gaat de core en geheugen (506/520) wel omhoog (520/590) maar dan krijg ik artifacts en zijn de pipelines nog steeds niet unlockt.
Ik heb ook verschillende biossen geprobeerd van verschillende merken zoals gigabyte/powercolor en ga zo maar door.

pcspecs zijn:
Asus A8N-SLI
Amd 64 3500@stock
Asus Extreme AX850PRO 256mb (pci-e)
Big ass WD 20gb schijfje (tijdelijk)
Zalman 400watt (goede voltages, gemeten met verscheidene progs en voltagemeter)

Rivatuner blijft maar aangeven dat hij 12 pipelines heeft en als ik hem zo handmatig overclock blijft hij artifacts geven.

Met andere woorden, heeft iemand een tip waardoor dit wel mogelijk is want ik heb gelezen dat dit een vette performanceboost oplevert.

p.s. 3dmark03 geeft 11042 aan dus er is niks mis mee, toch netjes in vergelijking met een geforce fx 5600 256 met 2000 punten of lager ;)

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:27

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Eichii
Domper, ze zijn dus bij veel sites vergeten erbij te zetten dat het wel mogelijk is voor de agp versie, maar never nooit voor de pci-e versie.

Ik zal me erbij moeten neerleggen, dan maar handmatig overclocken. *zucht*

In ieder geval bedankt voor de links, ik heb zeker verkeerd zitten zoeken.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik geloof dat je pech hebt, omdat de pipes zijn door gelasert.. (dat d8 ik) maar clocksnelheden zul je wel behalen.. (met extra koeling)

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:27

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Eichii schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:57:
[...]

Domper, ze zijn dus bij veel sites vergeten erbij te zetten dat het wel mogelijk is voor de agp versie, maar never nooit voor de pci-e versie.

Ik zal me erbij moeten neerleggen, dan maar handmatig overclocken. *zucht*

In ieder geval bedankt voor de links, ik heb zeker verkeerd zitten zoeken.
ach gewoon ff kijken wat hij doet met en v-mod en wat hogere clocks..
dan kom je zeer zeker wel in de buurt van een x850xt pe. :)

Succes :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
FiXeR.nl schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:00:
Ik geloof dat je pech hebt, omdat de pipes zijn door gelasert.. (dat d8 ik) maar clocksnelheden zul je wel behalen.. (met extra koeling)
Extra koeling is niet eens nodig. Mijne draait 570 (core) / 610 (mem) @ standaard koeler. Hoger dan de 520/590 van de (jaja, wel standaard) XT PE.

@TS: Succes met oc'en, kun je je max misschien ff posten + 3dmark05 resulaten + systeem specs :P

Weet iemand trouwens of core net zo belangrijk is al mem? En of deze samenhangen? Oftewel: zal 570/610 (huidig) misschien SLECHTER presteren dan 500/650? Als de core en mem niet samenhangen, dan weet ik het antwoord al :P Want dan hebben ze beide een onafhankelijke max...

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
WingsOfFury schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:50:
[...]

Extra koeling is niet eens nodig. Mijne draait 570 (core) / 610 (mem) @ standaard koeler. Hoger dan de 520/590 van de (jaja, wel standaard) XT PE.

@TS: Succes met oc'en, kun je je max misschien ff posten + 3dmark05 resulaten + systeem specs :P

Weet iemand trouwens of core net zo belangrijk is al mem? En of deze samenhangen? Oftewel: zal 570/610 (huidig) misschien SLECHTER presteren dan 500/650? Als de core en mem niet samenhangen, dan weet ik het antwoord al :P Want dan hebben ze beide een onafhankelijke max...
De PE is 540/590. Maar in dat ene topic werd zijn kaart 97 graden toen hij hem geflashed had... en op PRO niet, (hooguit 60 geloof ik), ligt het eraan of de core goed is?

PLZ HELP ME: [rml][ ATI] Vivo Video In bekijken?[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door FiXeR.nl op 13-12-2005 20:21 ]

• Eichii
Bij moi werd hij na het flashen een beetje erg warm ( knap 80 tot 100 graadjes) en ging de fan plots flink zitten blazen en dan seconde later weer niks, dus ergens was het f*kt op gegaan. Ik probeerde nog dit softwarematig te regelen, maar moest me helaas neerleggen bij een flash naar origineel.
Hij kwam ook al niet door test 3 van 3dmark03.

Ik krijg als ik de core al tot 520 doe al een paar artie's te zien, maar na alles op stock te hebben gezet valt mij wel een ding op. Ik krijg (wel niet denderend veel) 40 punten meer in 3dmark03 en wat hogere punten in de 01 en 05 versie.

Ik vind het maar vaag, want alles is weer naar stock gegaan.

Ah, over het geheugen, heb ik 2x 512 3200 Kingston value ram weliswaar CL3, maar budget begon op te raken anders had ik lekkerder geheugen gekocht. (damn those budget's)
Cpu gaat morgen beginnen, want ben nog veel info aan het opzoeken.

In ieder geval bedankt voor het leesvoer en de kleine teleurstelling.

• SanderHG
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2020
FiXeR.nl schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:20:
[...]

De PE is 540/590. Maar in dat ene topic werd zijn kaart 97 graden toen hij hem geflashed had... en op PRO niet, (hooguit 60 geloof ik), ligt het eraan of de core goed is?

PLZ HELP ME: [rml][ ATI] Vivo Video In bekijken?[/rml]
als je hem flasht zag ik bij mij tot mijn schrik dat de koeler stil stond daarna. die draait dus nie meer, vandaar dat hij zo heet word.

Intel Core i7 920 @ 3.8Ghz, Gigabyte EX58-UD5, HD4870 1G, 3x2Gb DDR3-1333

Pagina: 1