Toon posts:

IDE loskoppelen - No nvram

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus bepaalde spellen waarvoor ik alle IDE apparaten moet uitschakelen. Nou zo gezegd zo gedaan d8 ik.
Dus ik haal me CDROM,DVDROM en DVDRW power cabels los en zet daarna me cp aan.
Maar dan blijft hij gewoon hangen bij het allereerste scherm met het bericht "no nvram" PAs als ik alles weer aan koppel en opnieuw opstart dan boot hij verder.
Weet iemand waarom dit bericht komt en wat ertegen te doen is. Heb al gezocht maar dat gaat allemaal over kapotte mobo's en apparaten terwijl de mijne het gewoon wel doet.
Mijn hard disks zijn SATA btw.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ok, je hebt je schijven fysiek lopgekoppeld. Heb je ze ook in je BIOS uitgeschakeld? Ik denk overigens dat je ze fysiek gewoon aangesloten kunt houden en alleen in je BIOS hoeft uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
nog niet geprobeerd. Wist niet dat dat ook mogelijk was.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
daar zijn makkelijkere manieren voor, denk alleen niet dat ik daarover op got mag vertellen

iRacing Profiel

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ooit er aan gedacht gewoon de overbodige apparaten, in dit geval je opticals, uit te schakelen in Apparaatbeheer?
Of als al die extra devices aan één IDE kanaal zitten gewoon dat IDE kanaal even uitschakelen in hetzelfde Apparaatbeheer.
Gewoon aanklikken met de rechtermuisknop -> Uitschakelen.
Should do the trick, wil bij mij nog wel eens helpen om mijn Verkenner of de gehele drive weer aanspreekbaar te maken als mijn brander vast is gelopen op baggere media.

* Ultraman twijfelt echter aan de 'legaliteit' van deze 'spellen' ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2005 18:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Weet dat er progjes zijn om je ide drives te verbergen. maar die willen niet goed werken. En dit werkt zkr.

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Alleen het loshallen van de voedings kabel is niet genoeg.
Je kan wel enkel de SATA of PATA kabels loshalen.
Als je enkel de voedingskabel verwijdert detecteerd het systeem toch nog een aangesloten apparaat en blijft daardoor hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ik had ergens gelezen dat je gewoon alleen de power cables eruit kon halen. maar bedankt voor de info. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De legaliteit in twijfel trekken van wat de TS probeert te doen is niet relevant - tenzij hij expliciet aangeeft iets te willen doen dat niet legaal is, is dit above the board

Wat echter wel reden is voor een slotje is de werkelijk minimale eigen nadenkwerk die hieruit getuigt. Nog los van evt rare tooltje die eea zouden kunnen doen, biedt de BIOS sinds jaar en dag mogelijkheid om IDE apparaten of zelfs IDE controllers uit te schakelen. Het is geen wonder dat de boel hangt als je ze WEL fysiek en NIET qua instellingen uitschakelt :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.