[WOL] Asus A8N-SLI start niet op met WOL

Pagina: 1
Acties:

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 10:18
Ik heb een Asus A8N-SLI moederbord met dus een geintegreerde NIC. In de bios heb ik gezet dat PCI apparaten de PC mogen 'wekken'. Helaas als ik van een linux pc met etherwake of wakeonlan probeer de PC te starten, dan gaat die niet aan.
LED op zowel de switch als NIC blijven aan bij het afsluiten van de PC.

Heeft iemand met die moederbord hetzelfde probleem? Of weet iemand nog waar ik naar kan kijken?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Welke router/modem/switch heb je? Zit daar een firewall in die de pakketjes opeet?
Staat er nog wat in de handleiding van je MB?

[ Voor 23% gewijzigd door silverstorm op 13-12-2005 18:52 ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Zeezicht
Zowel een cheap-ass Amigo switch als een Mercury switch. Beide doen het niet. Switch LED's branden wel gewoon. En het broadcasten gaat ook goed.
Handleiding van MB zegt niet meer dan het aanzetten van de optie in de bios, en dat heb ik dus al gedaan.

edit:
* ik heb het gevoel dat dat hele WOL gedoe een beetje geluk is of het werkt of niet *

[ Voor 18% gewijzigd door Zeezicht op 13-12-2005 20:28 ]

• Zeezicht
Ik heb ook nog geprobeerd om het via een Windows XP pc te doen met het proggy wol.exe. Helaas werkte dat ook niet...

• Zeezicht
Nu net nog even met een crosscable getest. En ook dan werkt het niet... :-(
Wat kan het dan nog zijn?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je WOL ook ingeschakeld staan bij de properties van de driver voor je netwerkkaart?

(uit ervaring spreekt 8)7 )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zeezicht
Volgens mij wel... ga het ook nog ff controleren hier...
Maar is dat wel nodig? Want de PC staat uit en Windows is dus niet geladen... het zou toch geen driver probleem kunnen zijn?

• Zeezicht
Net gekeken bij de properties en WOL staat aangevinkt. Dus ook al zal het ermee te maken hebben, het zal moeten werken...

• Zeezicht
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar op mijn MB zitten 2 power aansluitingen, nl: EATXPOWER en ATX12V
Ik heb alleen de eerste aangesloten zitten. In de manual staat dat het systeem niet boot als de 2e niet is aangesloten, maar dat is bij mij dus niet het geval.
Het probleem is echter dat ik geen stekker heb om de 2e aansluiting te voorzien van stroom. Kan dit het probleem zijn? En wie weet een oplossing om deze van stroom te voorzien (en niet zoiets triviaals als een nieuwe voeding kopen)?

• Zeezicht
Welke setting het nu was weet ik niet, maar de volgende dingen heb ik gedaan:
- bios update (1014-002)
- nForce4 driver update
- WOL in de properties van de driver uitgeschakeld en weer ingeschakeld (zodat het nogmaals correct weggeschreven zou worden)

En nu werkt het ineens...

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 15:30
bij mij deed ie het alleen bij de nvidia nic, bij de Marvell kreeg ik ook geen response, misschien dat dit helpt?

• Zeezicht
Ik heb niet de Deluxe uitvoering van dit moederbord. Dus ik heb alleen de nVidia nic...
Geen idee wat er dus met de Marvell nog verkeerd kan gaan.
Pagina: 1