Goedemiddag,
Ik probeer met PHP en OpenOffice een bestand om te zetten van Word naar PDF. Ik heb een voorbeeldje gevonden waarbij dit gedaan word via COM, alleen werkt dit niet.
Het probleem is volgens mij terug te brengen tot de volgende regel:
Als ik dit in een (voor de rest leeg) php-bestand zet krijg ik de volgende fout:
Ik heb OpenOffice.org 2.0 geinstalleerd, en gebruik Windows XP met Apache 2.0.55 en PHP 5.1.1 als testserver.
Ik heb wat voorbeeldcode voor vb.net gevonden, wat wel gewoon werkt (maakt ook gebruik van dit COM-object). COM-voorbeeld 1 uit de PHP-manual werkt wel goed (Word-voorbeeld), dus ik denk dat m'n php.ini goed staat.
Bij voorbaat dank
edit:foutje eruit gehaald
Ik probeer met PHP en OpenOffice een bestand om te zetten van Word naar PDF. Ik heb een voorbeeldje gevonden waarbij dit gedaan word via COM, alleen werkt dit niet.
Het probleem is volgens mij terug te brengen tot de volgende regel:
PHP:
1
2
3
| <?php $osm = new COM("com.sun.star.ServiceManager") or die ("Error..."); ?> |
Als ik dit in een (voor de rest leeg) php-bestand zet krijg ik de volgende fout:
Het lijkt dus op een syntax-fout, maar deze kan ik niet vinden. De 'or die();'-toevoeging word trouwens ook nooit weergegeven, enkel de standaard-PHP-errors.Fatal error: Uncaught exception 'com_exception' with message 'Failed to create COM object `com.sun.star.ServiceManager': Ongeldige syntaxis ' in C:\...\test.php:2 Stack trace: #0 C:\...\test.php(2): com->com('com.sun.star.Se...') #1 {main} thrown in C:\...\test.php on line 2
Ik heb OpenOffice.org 2.0 geinstalleerd, en gebruik Windows XP met Apache 2.0.55 en PHP 5.1.1 als testserver.
Ik heb wat voorbeeldcode voor vb.net gevonden, wat wel gewoon werkt (maakt ook gebruik van dit COM-object). COM-voorbeeld 1 uit de PHP-manual werkt wel goed (Word-voorbeeld), dus ik denk dat m'n php.ini goed staat.
Bij voorbaat dank
edit:foutje eruit gehaald
[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 13-12-2005 18:11 ]