[PHP] Fout bij laden COM-object

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik probeer met PHP en OpenOffice een bestand om te zetten van Word naar PDF. Ik heb een voorbeeldje gevonden waarbij dit gedaan word via COM, alleen werkt dit niet.
Het probleem is volgens mij terug te brengen tot de volgende regel:
PHP:
1
2
3
<?php
    $osm = new COM("com.sun.star.ServiceManager") or die ("Error...");
?>

Als ik dit in een (voor de rest leeg) php-bestand zet krijg ik de volgende fout:
Fatal error: Uncaught exception 'com_exception' with message 'Failed to create COM object `com.sun.star.ServiceManager': Ongeldige syntaxis ' in C:\...\test.php:2 Stack trace: #0 C:\...\test.php(2): com->com('com.sun.star.Se...') #1 {main} thrown in C:\...\test.php on line 2
Het lijkt dus op een syntax-fout, maar deze kan ik niet vinden. De 'or die();'-toevoeging word trouwens ook nooit weergegeven, enkel de standaard-PHP-errors.
Ik heb OpenOffice.org 2.0 geinstalleerd, en gebruik Windows XP met Apache 2.0.55 en PHP 5.1.1 als testserver.

Ik heb wat voorbeeldcode voor vb.net gevonden, wat wel gewoon werkt (maakt ook gebruik van dit COM-object). COM-voorbeeld 1 uit de PHP-manual werkt wel goed (Word-voorbeeld), dus ik denk dat m'n php.ini goed staat.

Bij voorbaat dank

edit:foutje eruit gehaald

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 13-12-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
Het lijkt me dat com.sun.star.ServiceManager geen geldige referentie naar een modulenaam is. Wat het wel zou moeten zijn weet ik ook niet, maar op het OOo forum kwam ik wel een methode tegen die het mbv een macro mogelijk maakt om vanaf de commandline wordfiles naar PDF om te zetten. Misschien kun je daar wat mee :)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:47:
Het lijkt me dat com.sun.star.ServiceManager geen geldige referentie naar een modulenaam is. Wat het wel zou moeten zijn weet ik ook niet, maar op het OOo forum kwam ik wel een methode tegen die het mbv een macro mogelijk maakt om vanaf de commandline wordfiles naar PDF om te zetten. Misschien kun je daar wat mee :)
Wow, thanks guy! Ik had zelf ook al wel naar de command-line-parameters gekeken, maar zag niet direct een optie staan voor exporteren/opslaan. Maar die macro is inderdaad een perfecte oplossing!

Bedankt!