I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Stroombesparing.silverstorm schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:59:
... Waarom (als ik vragen mag) haal je elke avond de stekker eruit? Dat kan ook wel wat raars doen. ...
Nieuwe firmware erop (en daardoor gaat hij ook terug naar de factory settings) helpt niet.
Dat wordt een nieuwe router, en géén sweex
[ Voor 46% gewijzigd door goeievraag op 13-12-2005 19:26 ]
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Mijn router verbruikt 150mA bij 15V, dus 2,25W. Na anderhalve maand zit je dan op 1 kWh, die je een cent of 10 zullen kosten. Jaarlijkse geschatte besparing: nog geen halve euro als je 'm 's nachts afzet. Nog afgezien van dat je router bij opstarten net even wat meer trekst dan bij normaal gebruik.
ZeilDude schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:33:
[...]
Mijn router verbruikt 150mA bij 15V, dus 2,25W. Na anderhalve maand zit je dan op 1 kWh, die je een cent of 10 zullen kosten. Jaarlijkse geschatte besparing: nog geen halve euro als je 'm 's nachts afzet. Nog afgezien van dat je router bij opstarten net even wat meer trekst dan bij normaal gebruik.
Je moet toch ergens beginnen, wanneer je dat bij elk apparaat zo zou bekijken, bespaar je natuurlijk nooit veel stroom/geld.
Verwijderd
Als je de stekkers eruit trekt, zou het zomaar kunnen dat hij de DHCP leases vasthoudt. Je PC is die echter niet vergeten, en zal proberen weer hetzelfde IP te verkrijgen. Die is echter volgens de router al bezet. Dan krijgt je pc dus een ander ip en zie je dat in je event log. Op zich niks om je zorgen over te maken.goeievraag schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:59:
Ik heb hier een sweex LB000021 router (al zo een 10 maanden). Hij heeft altijd goed gewerkt, tot een week geleden.
Een week geleden wilde ik eens op internet (kan gebeuren hè?) Ik doe de stekker vd router in het stopcontact (die gaat er snachts altijd uit, modem niet), start de pc op en heb geen internet. Na de router en modem allebei herstart te hebben, werkt het weer. Dit moet nu iedere keer zo gebeuren.
Sluit je het modem op een pc aan, dan werkt alles wel gewoon meteen.
Verder bleek de router aan 1 pc een ander ip adres te geven, terwijl er nergens iets veranderd is.
Ook staat er sinds een week geleden in de logboeken van verschillende pc's deze melding :
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 00E07DB050CD. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
Met de search vindt je wel meer mensen die vage problemen hebben met deze een router. Gaat deze nu de ook pijp uit? (het blijft een sweex tenslotte)
Mijn advies is: laat de stekker er lekker in hangen. Waarschijnlijk ondervind je geen problemen. Een neiuwe router kost je een euro of 40/45 (als je een fatsoenlijke wil), en je bespaart maar 0,5 euro per maand ofzo lees ik net...
Als je een nieuwe gaat kopen, raad ik je een Draytek Vigor aan. Heerlijke apperaten imho.
[ Voor 21% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-12-2005 16:27 ]
There is no replacement for displacement!
ik zou je router er gewoon lekker erin laten..goeievraag schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:59:
Ik heb hier een sweex LB000021 router (al zo een 10 maanden). Hij heeft altijd goed gewerkt, tot een week geleden.
Een week geleden wilde ik eens op internet (kan gebeuren hè?) Ik doe de stekker vd router in het stopcontact (die gaat er snachts altijd uit, modem niet), start de pc op en heb geen internet. Na de router en modem allebei herstart te hebben, werkt het weer. Dit moet nu iedere keer zo gebeuren.
Sluit je het modem op een pc aan, dan werkt alles wel gewoon meteen.
Verder bleek de router aan 1 pc een ander ip adres te geven, terwijl er nergens iets veranderd is.
Ook staat er sinds een week geleden in de logboeken van verschillende pc's deze melding :
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 00E07DB050CD. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
Met de search vindt je wel meer mensen die vage problemen hebben met deze een router. Gaat deze nu de ook pijp uit? (het blijft een sweex tenslotte)
kost geen donder..
ik draai al ~4 jaar met een router.. (niet de zelfde: 2x US robotics, 1 sweex, nu linksys)
en ik krijg al 4 jaar gewoon me eten, warm water, gast, electriciteit..
voor die 12 eurcent per jaar kun je em gewoon laten draaien hoor
als je van die meldingen af wilt in je logboek,
zou je misschien alles via je router even moeten releasen(dhcp ip's) en de pc's ook een release / renew geven..
[ Voor 9% gewijzigd door Tuumke op 14-12-2005 16:35 ]
Verwijderd
Ik heb zelf al ruim 1,5jr een lb000021 router zonder problemen.
Bij mij draai hij 24/24.
Nu maar een sitecom dc-202 gekocht. En een computer zet je toch ook vaak aan en uit?eXistenZ_NL schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:26:
Routers zijn gemaakt om 24/7 rondjes te draaien. Volgens mij sloop je je router als je die elke nacht uit de stekker trekt, nu kost het aanschaffen nog meer dan dat beetje stroom dat je wilde besparen
Als je een nieuwe gaat kopen, raad ik je een Draytek Vigor aan. Heerlijke apperaten imho.
Dat wist ik niet. Op de bon (die al in de prullenbak lag) staat dat elektrische apparaten niet omgeruild kunnen worden. Ik zal eens langsgaan voor een reserve routerVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:10:
Sweex levert 3year garantie, directe omruil gar. in de winkel.
Bij mij draai hij 24/24.
Ik wist nie dat een week uit 24 dagen bestondVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:10:
Sweex levert 3year garantie, directe omruil gar. in de winkel.
Bij mij draai hij 24/24.
Een computer is ook niet gemaakt om 24/7 te draaien (tenzij je een echte server hebt)goeievraag schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:14:
[...]
Nu maar een sitecom dc-202 gekocht. En een computer zet je toch ook vaak aan en uit?
[...]
Een computer kan het makkelijk aan om 24/7 te draaien, zal alleen wat eerder kapot gaan, maar in die tijd heeft de gemiddelde tweaker toch allang weer een nieuw systeem staan.